pátek 21. srpna 2015

Poslední třetina LÉTA ...


... je pomalu tady.

A ať chceme nebo ne, léto zanedlouho skončí a (alespoň pro mě) nastane jedno
 z nejkrásnějších období 
 P O D Z I M


Už teď se začíná příroda barvit do teplých tlumených barev. Plody hlohu začínají oranžovět, hlavičky vratiče se žlutí v usychající trávě, ostružiny se barví do černa a plody jabloní a hrušní začínají ve svém zrání finišovat. Mám ráda období ranních mlžných oparů nad krajinou, které se v průběhu dopoledne rozplynou a přemění v krásný slunečný den, kdy slunce už sice nemá takovou sílu, ale přesto příjemně hřeje.

A právě v dnešním příspěvku spojím nespojitelné...
Kytice vratiče a stonky usychajícího kopru dekorativně doplní mou pozdně letní 
ostružinovou marmeládu.

Při včerejší procházce jsem prohlédla mé oblíbené stromy...duby, kaštany i ořechy a pochválila je, jak krásně nesou své plody. Ty jsou už veliké. Žaludy a kaštany poslouží na podzimní dekorování, ořechů musíme nasušit moc, neb spotřeba vlašáků je u nás každý rok obrovská.


































 Přeji Vám všem příjemný víkend.
Užívejte dny poslední třetiny léta do sytosti.



M.

13 komentářů:

  1. Na podzim se taky moc těším. Konečně budu moct chodit na procházky i přes den a neumírat vedrem. Krásné fotky

    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
  2. Martinko , ty taky zasloužíš pochvalu za tu naplněnou spižírnu dobrotama... a v BIO kvalitě !!! pěkný víkend ..u tebe určitě ještě sladký :-))) Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, děkuji ti za pochvalu. A máš pravdu, mám sladký víkend. Mrkni na dnešní neobvyklou marmošku z cuket.
      M.

      Vymazat
  3. Nikdy jsem neměla ráda podzim, ale co jsem starší podzim se mi líbí stále více a více.Objevila jsem jeho krásu a moc se na něj těším.Martinko přeji kouzelné, barevné dny Věra

    OdpovědětVymazat
  4. Martinko, ty jedna romantičko, moc krásně si to napsala... Já se s létem vždycky nerada loučím, ale čím jsem starší, tím se snažím víc a víc vidět na každém období to hezké...
    Přeji krásný večer, pa Helena

    PS: a ostružinovku budu dělat asi zítra, zatím byla jen zmrzlina :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Heli...romantičko jo???? ☺
      No trošku jsem se zasnila. Dneska hezky marmeláduj.
      Pa M.

      Vymazat
  5. Marti, krásné fotečky... Já mám ráda všechny roční období :-) Vždy si najdu něco, co je v daném ročním období úžasné. Měj se krásně Anny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, i já miluji téměř všechna roční období. Jen té naší zimě nezimě nemůžu přijít na chuť. Ale na horách...v kupě sněhu, je zima krásná.
      M.

      Vymazat
  6. I já jsem před již více lety začala mít podzim ráda, jedinou paní zimu ráda opravdu nemám :-)).
    Ostružinový keř máme nový, byly tam asi 4 plody a ty muž zbaštil když šel okolo.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, my máme ostružin mraky, ale jen díky tomu, že jsme je v těch parnech vydatně zalévali. Jinak by zahynuly suchem.
      Pa M.

      Vymazat
  7. Marti, krásné fotky! Dlouho jsem na blozích nebyla a u Tebe se vyloženě kochám! Měj se krásně! Radka

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...