sobota 8. srpna 2015

Ledové kakao


s kávovo-smetanovými ledovými kostkami


Když jsem byla dítě a pak puberťák, jezdili jsme s rodiči každoročně do Maďarska
k Balatonu.
Vždycky se mi tam moc líbilo a dokonce jsem tam seznámila s mým budoucím manželem.
Ale o tom dneska psát nechci.
Chci psát o nápoji, který jsem tam fakt milovala.
Bylo to čtvrtlitrové, absolutně tmavohnědé, a do ledova vychlazené kakao.

Vy víte, že já jsem milovnice kávy, ale v letošním parném létě je opravdu lepší dát si něco chladnějšího, a tak jsem si vzpomněla na ono ledové kakao.

Ale jako ho udělat?
No tak třeba takto...
Nejprve musíme to pravé kakao uvařit a teprve pak ho hodně vychladíme a doplníme ledovými kostičkami s různorodou příchutí.

Zde je návod na přípravu:
1 litr plnotučného mléka (jestliže máte domácí, tak výborně ☺)
6 vrchovatých lžiček pravého holandského kakaového prášku
třtinový cukr Muscovado (dle chuti)
uvařená instantní káva a smetana na ledové kostky


  • 3/4 litru mléka s cukrem přivedeme k varu
  • mezitím si ve zbylém čtvrt litru důkladně rozmícháme kakaový prášek
  • do téměř vroucího mléka vlijeme rozmíchané kakao a 4 minuty provaříme
  • necháme vychladit, nalijeme do lahví a v lednici zchladíme
  • při servírování můžeme doplnit ledovými kávovými kostkami

Můžu Vám říct, že je to daleko lahodnější než nějaké "hnusy"
z instantních náhražek plných éček.
Myslím, že to bude chutnat i vašim dětem. Místo kávových kostiček udělejte třeba vanilkové nebo jen smetanové a je to.


Zkuste přežít další parný den v pohodě ☼

Objetí všem
Martina



8 komentářů:

  1. Jé taky jsem ho milovala. K Balatonu jsme jezdívali každý rok a kakao z lednice v ABC jsme museli mít každý den :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ☺☺☺ přesně...tak to jsem ráda, že také někdo ho miloval ☺
      Ahoj Martina

      Vymazat
  2. Marti díky za bezva nápad, udělám, vypadá to velmi chutně a můj muž má rád kakao, tak ho překvapím. Přemýšlím jak si vyrobila ty ledové kuličky, jsou na špejli či je to tvořítko?
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko...je to takové tvořítko. Dcera mi je koupila k svátku myslím v Tescu.
      Pa a přeji přežití těch tropů, Martina ☼

      Vymazat
  3. Jů....Marti,to teda moc ráda vyzkouším,jdu na to :-)
    Díky za tip...Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Martinko, mám Adama pryč, ale jak přijede, bude se u nás ledově kakaovat. On si ho zase dával před lety v jednom kouzelném podniku ve Španělku, nedávno na něj vzpomínal...
    A souhlasím s tebou, nesnáším náhražky...
    Měj se hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Martinko, vypadá to úžasně a v tomhle "tropickém" počasí určitě i osvěží !!!! Krásný zbytek prázdnin .... vidím, že výletuješ ..... hezky si to užij !!!! Marki

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...