čtvrtek 13. srpna 2015

Müsli s oříšky, semínky a bílou čokoládou


Ahoj všichni!


Dnes přináším recept na novou kombinaci domácích zapečených müsli.
Protože se blíží podzim (ač to teď tak vůbec nevypadá), tak jsem volila hromadu oříšků a semínek a také zahřívací skořici.

Za pár dní už se po krásné ☼ letošní dovolené budu vracet do práce a Teri zase do Prahy na kolej. Snažím se tedy udělat spoustu věcí teď, dokud mám ještě čas a volno. Abych pak byla nachystaná na přípravy snídaní nebo svačinek a také proto, že se zásoby domácího müsli ztenčily, bylo zapotřebí udělat novou velikou várku domácího müsli.

A protože opakování je matka moudrosti, tak pro ty z vás, které ještě domácí zapečené müsli nezkoušeli, je tu recept.

1 balíček ovesných vloček
1 balíček kokosových lupínků
100 gramů neloupaných mandlí
150 gramů vlašských ořechů
100 gramů slunečnicových semínek
3 vrchovaté lžíce javorového sirupu
3 vrchovaté lžíce lískooříškového sirupu
3 lžíce medu
2 lžičky mleté skořice

Všechny ingredience důkladně promíchám v hluboké míse (ořechy a mandle pomelu na hrubo v mixéru) a posléze rozprostřu na plech vyložený pečicím papírem. Dám zapékat do trouby na 100-120°C. Ne na víc, nechceme mít müsli spálené. Celou směs pravidelně vařečkou promíchávám a suším určitě minimálně 2 hodiny.
Po vysušení a zapečení nechám müsli vychladnout. Na závěr vmíchám balíček bílých čokoládových vloček (kupuji je v Tescu).
Nejraději mám müsli v bílém jogurtu, ale manžel je ujídá jen tak samotné. Nepospíchejte v jejich přípravě. Odmění se vám tak lahodnou chutí, vůní a křupavostí.


No a na úplný závěr je už jen uložíte do velké sklenice, kterou si ozdobíte dle vlastního vkusu.
Já mám ráda potraviny hezky a čistě uložené, ale to vy určitě také ☺




Mějte se všechny prima.
 Doufám, že co nevidět už nám ta vedra poleví, protože už je to fakt k nevydržení.
Naše Teri má chudák povinnou praxi na fakultě ve sklenících.
Každý den přijede z Prahy úplně vyřízená.
Já jsem víceméně zalezlá doma, i když třikrát týdně vylézt musím.
 Jeden student mě požádal o doučování z češtiny, takže jsem vlastně už druhý týden "v práci ☺"

M. 


3 komentáře:

  1. Marti, já už strašně dlouho domácí musli nedělala, ale ty jsi mě pěkně navnadila. Asi se do nich také pustím.Ty tvoje vypadají báječně, samá dobrota... Já je mám ráda samotné i v jogurtu :-) Měj se krásně Anny

    OdpovědětVymazat
  2. Martinko, já zrovna dělala o víkendu exotickou kombinaci s kokosem a sušeným ananasem a kokosovým mlékem - trošku inspirace "piňakoládou" a když přičichnu dóze, tak to voní jako kokosky :-) Prostě domácí musli je úžasné v tom, že si tam můžeš nakombinovat, co chceš :-) Pěkný horký den, Alča

    OdpovědětVymazat
  3. Martinko, máš velkou dobrotu v nádherné dóze! Už roky dělám domácí musli, jen bez čokolády :o)
    Tery fakt lituji, dobře je snad jen u bazénu...
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...