čtvrtek 21. ledna 2016

Vypravování


Krásný dobrý den všem.

Každým rokem je těžší a těžší zaujmout pubertální deváťáky v hodinách slohu. Nejhorší je vypravování, které je rozvláčné, je potřeba dodržovat kompozici textu a jazykové prostředky...atd. atd.
Nebudu vás tady zatěžovat teoretickými informacemi.
Ale protože mám svou třídu deváťáků opravdu moc ráda (i když nemyslete si, i nám docela dlouho trvalo, než jsme se sžili a našli společnou řeč), tak jim chci hodiny co nejvíce zpříjemnit.

Doma nám tečou slzy smíchu vždy, když si předčítáme 
"DENÍČKU MODERNÍHO FOTRA"
Dominika Landsmana


Zvolila jsem tedy do naší slohové hodiny, jako ukázku bravurně napsaného vypravování, několik příběhů s mrňousem Čeňkem.
Myslím, že jsem žákům udělala radost. Nejen tím, že jsem jim předčítala, na což jsou ode mě koneckonců zvyklí, ale hlavně obsahem jednotlivých příběhů. Je to sranda, sem tam sprosté slovo (vůbec to není na škodu, do jazyka taková slova také patří a ani já doma nemluvím jako kniha) a předně hlavní protagonista je "pěknej sviňáček" ☺☺☺ ...  sviňáček roztomilej ☺☺☺

Nejdůležitější je, že jsem měla z hodiny příjemný pocit a doufám, že i moji žáci.

Tak kdybyste se chtěli také zasmát anebo někomu  podarovat hezké knížky, tak zde máte skvělou inspiraci.

Přeji Vám všem krásný pátek i nadcházející víkend!

M.

6 komentářů:

  1. Díky za inspiraci. Asi to byla krásná hodina a předčítání je úžasná věc, ráda předčítám vnoučatům, ale miluji, i když čte někdo mně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za krásný komentář. Přeji hezký víkend, M.

      Vymazat
  2. Kéž by takových učitelů bylo víc, a především češtinářů, kteří dokáží upoutat žáky. Musíš být úžasná učitelka. Já dodnes vzpomínám na svou učitelku češtiny ze střední školy. Dost často nám v hodina přečetla nějaký úryvek z díla a hodně často se jí podařilo, že jsem si knihu pak přečetla, protože jsem chtěla vědět jak to dopadne. Přečetla jsem tak spoustu klasiků, které bych asi v té době určitě nepřečetla a ve většině případů toho nelituji. Měj se krásně. Pa Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rijuško, velmi velmi děkuji za tvé zastavení a krásný komentář.
      Také si myslím, že je potřeba dětem číst. protože doma, bohužel, to moc neslyší.
      Měj se fajn, M.

      Vymazat
  3. Martinko, tleskám! Adam na na gymplu češtinářku, která jim často čte, vybírá ukázky tak, aby je knihy zaujaly... A světe div se, oni čtou!!!
    Hezký den a hodně radosti z práce přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Martinko máš můj obdiv!Je bezvadné a lepší, když paní profesorka upustí nebo přečte nějaké to slovíčko,než by byla pokrytecká v duši,děcka to vážně vycítí.Tak mám radost,že ti pod rukama dozrávají bezva děcka!!!Dája

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...