čtvrtek 8. března 2018

No tak jsem to objevila až teď...☺


mnohé z vás jedou na smoothie vlně už dlouho.
Já až teď ☺☺☺ no a co ? ☺☺☺ tak jsem se trochu opozdila ☺☺☺
Původně jsem chtěla odšťavňovač, to mě ale dcera vyvedla z omylu, prý že vytvořit tolik odpadu je škoda a že lepší bude smoothie maker. No tak jo, koneckonců, to ona studuje obor výživa a potraviny. Učinila jsem tedy na "těch internetech''☺objednávku a včera si přístroj dovezla domů.
 Je to fakt super vychytávka.
Seznamte se...moje první smoothie ☺

Granátové jablíčko
+
Jablko
+
Mandarinka
+
Kokosová voda


Je to opravdu moc dobré.
 Jak jsem já bláhová mohla bez smoothie žít tak dlouho ☺☺☺☺☺☺☺


Mimo jiné, včera jsme si s Teri udělaly holčičí půlden. Přijela jsem za ní do Prahy, zašly jsme na výstavu Labyrintem českých zemí v Císařské konírně na Pražském hradě. Než jsme do Hradu vůbec vstoupily, musely jsme absolvovat manévry prohlídek, jak nevím co...výstava ale byla opravdu moc hezká a my jsme si ji užily. Jako správné kávomilkyně jsme pak měly naplánovanou navštěvu Werichovy vily na Kampě, v níž je kavárna Ivety Fabešové. Káva výborná, dezerty exkluzivní, obsluha milá a ochotná. Co jsme tam však zažily mi doslova vyrazilo dech. Nedlouho po nás vešel do kavárny jeden z našich předních politiků. Hned od vstupu se choval velice hlučně, nedbaje na to, že tam sedí další návštěvníci, kteří se také chtějí bavit a slyšet se. No nicméně, dobře. Zanedlouho se k nim připojili další dva muži. Objednali si šampaňské, a když ho servírka nesla ke stolu, tak ho jeden z těch mužů, silně gestikulující, servírce vyrazil z rukou. Ta to samozřejmě nemohla naprosto ovlivnit a "milého pana politika" polila. Omlouvala se mu, málem se klaněla až k zemi. Nic tak strašného se v podstatě nestalo. Reakce pana politika však byla děsivá. Hulákal na ni jak smyslů zbavený, no děs. Zkrátka gentleman každým coulem ☺ Byla jsem z toho úplně konsternovaná. Když se pak servírka za námi přišla zeptat, zda je všechno v pořádku, tak jsme ji s dcerou ubezpečily, že ano, že my jsme absolutně spokojené. Přeci jsme ji musely holčinu povzbudit, že ona není ta špatná, že to oni, ti naši nejvyšší představitelé, se neumějí chovat. Dojem z krásného dne nám to ale nepokazilo. Přeci si ho nenecháme pokazit takovým rádoby nažehleným hulvátem.
No tak to jsem se od dnešního smoothie příspěvku pěkně odklonila. ale zkrátka jsem to potřebovala napsat.

Milé dámy, mějte se fajn, snad už nám to jaro začne pomalu vystrkovat růžky.

M.




22 komentářů:

  1. Jsem z kraje jadrného vyjadřování a naši obchodníci by slušně řekli "kokot jeden zajebaný". Která že to byla strana? Na koho, že si máme dát pozor? Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
  2. Iwko, TOP 09. Ale jste mě fakt rozesmála ☺☺☺☺☺☺
    M.

    OdpovědětVymazat
  3. Martino, já jsem smoothie dosud neobjevila:-). Ne že bych o něm nevěděla, ale mě by z něj byla zima. Ovoce si dávám jenom přes léto, teď maximálně rozvařené na snídaňovou kaši nebo v moučníku.
    No a chování pánů politiků snad ani komentovat nebudu...
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já potřebuji do sebe dostat hlavně červenou řepu v syrovém stavu, a to proto, že moje krvinky potřebují železo. Samotnou červenou řepu se mi chroupat nechce, tak proto jsem si pořídila tento aparátek. A chování politiků? No snad nějak pořád doufám, že nejsou všichni stejní, ale asi jo...bohužel. M.

      Vymazat
    2. Nerada Vám to říkám, ale z řepy žádné Fe nebude! Ve 100 syrové řepy je 0,9 mg Fe, a z rostlinných zdrojů se nevstřebá skoro nic (5 %), na rozdíl od živočišných, které mají nejen DALEKO VYŠŠÍ výchozí hodnotu, než červená řepa, ale i VYŠŠÍ RESORPCI (20 %, u masa až 24 %). Vepřová játra obsahují např. 15,37 mg Fe. Pokud už chcete rostlinnou stravu, tak např. jáhly mají 9 mg Fe. Řepa je tedy, co se týče obsahu Fe, naprosto mimo.

      Vymazat
    3. Omylem jsem koukla na syrové jáhly, vařené mají na 100 g jen 3,5 mg Fe, pořád je to však 4 x víc, než řepa. V 1 g sušeného tymiánu máte přes 1 mg Fe, pořád víc, než v řepě. Podobné množství Fe je i v 5 g sladké papriky, problémem u těch rostlinných zdrojů je fakt ta nízká míra vstřebávání.

      Vymazat
    4. Dorko se srdcem, velmi děkuji za informace, určitě je využiji. Hezký víkend, M.

      Vymazat
  4. Martinko, já myslím, že bez smoothie budu žít nadále, vůbec mne to neláká :o). Raději se do všeho zakousnu. Ale pro tebe je to dobrá varianta jak do sebe, to co tvůj organismu velmi potřebuje, dostat.
    Škoda, že jsi nenapsala jméno toho politika :o), mne by zajímalo (tak trochu jsem na TOP 09 alergická). Myslím, že sice nelze házet všechny do jednoho pytle, ale někdo se zřejmě již blbcem narodí, nebo přílišnou mocí se z něj stane...Já bych se také snažila holčině dodat sebevědomí a kuráž, aby se jí lépe dýchalo.
    Měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, Tobě já to napíšu...byl to bývalý ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil...jak paradoxní viď? Spravedlnost má pro mě rovnítko se slušností, ale asi ne no. Pa pa M.

      Vymazat
    2. A že mne to vůbec nepřekvapilo :o)). Ještě jsem sázela na pana Kalouska, na toho by arogantní chování také sedělo.

      Vymazat
    3. No to máš pravdu, to je také takový... ☺
      Pa pa M.

      Vymazat
  5. Martinko, tak po téhle příhodě bych si dala něco ostřejšího, než to úžasně vypadajíc smoothie! Čtu to tady manželovi, ten by byl hotov servírku i klid ostatních hostů bránit. Takhle se nesmí chovat nikdo, hlavně ne ten, kdo má jít příkladem.
    Moc tě zdravím a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nesmí, máš pravdu. Také jsme jí daly s dcerou vysoké dýško a zdůraznily jsme velmi nahlas, že je jen pro ni. Spíš by jí ho tedy měl dát onen "gentleman", ale my jsme tak nějak s dcerou solidárně sdílely její úzkost a chtěly jí vyjádřit podporu. Pochválily jsme jí samozřejmě i slovně. Heli, měj se fajn, M.

      Vymazat
  6. Pospíšil byl namyšlenej už jako ministr spravedlnosti. Ale abych tě potěšila, že nejsou všichni stejní - znám pracovně stávající ministryni financí z doby, kdy byla úřednicí finanční správy a pokud mohu posoudit, chová se pořád stejně (slušně ;-)).
    Jinak mám ovoce taky raději v pevném stavu - nějak mi přijde, že toho mám víc, než když se dvakrát napiju a je to fuč :-D.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, no tak to je dobře. Alespoň někdo zůstává slušný. To to já jako pedagog můžu do dětí vtloukat horem dolem, ale když pak nemají vzor v nejvyšších místech, což vidí v televizi, tak je to těžké. I když, ony mnohdy nemají vzor ani v rodinách. S čím já se kolikrát potkám, to je hrůza. Stáňo, hezký den, M.

      Vymazat
  7. Souhlasim s dcerou...hlavne ze smoothie se vam dostane vice zivin :)

    OdpovědětVymazat
  8. Smoothie snídám pravidelně už skoro rok , ale v létě si rádi dáme štávu z našich výpěstků ze zahrady- takže mohu doporučit pořídit i odštavnovač.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  9. Martínko to je parádní.Hned jsem si s dovolením receptík opsala.Já jej dostala k vánocům.Jen škoda,že jsem nenašla více receptů.Ale také jsem si vsázela na tu červenou řepu.Pěkný den.Anna♥

    OdpovědětVymazat
  10. To je lákavé! Hned jsem dostala chuť :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Ano ano ☺ vždyť si také jdu udělat ☺ M.

    OdpovědětVymazat
  12. Smoothie je bajecna vec, mame i odstavnovac a ty stavy ja miluju taky moc, pravda, odpadu je vic:-). Politik - no comment. Pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...