pondělí 12. srpna 2013

750ml šalvějového sirupu


zdravím Vás děvčata v dnešním dni.
Pojďme si dnes připravit
ŠALVĚJOVÝ SIRUP

Budeme tak připravené
na dny,
kdy nás trápí nachlazení, chřipky a různé neduhy těla.


Co budeme potřebovat:

2 velké hrsti šalvěje
500g cukru
600ml vody
1 chemicky neošetřený citrón





Jak budeme postupovat:

vodu s cukrem přivedeme k varu
na velké kusy nakrájenou šalvěj přidáme do rozvaru
krátce celé povaříme
odstavíme a přidáme plátky citrónu
necháme přes noc odležet
druhý den ještě krátce přivedeme k varu
odstavíme a ještě horké plníme přes plátno do lahví







A až Vám bude nejhůř,
bacily na vás budou útočit a ničit vaše tělo,
tak rozmíchejte jednu lžíci sirupu ve sklenici horké vody
a v teple si nápoj vypijte!
Jsem přesvědčena,
že to se těm mrškám chřipkovým moc líbit nebude ☺
Ale pozor...je to opravdu léčebný sirup,
takže se držte správného užívání a dávkování!!!






 No a vy už mě znáte,
tak vás nepřekvapí,
že jsem si trošku pohrála
s visačkou na lahev.

To jsem celá já...
i když bude sirup uložený v lednici
anebo ve špajzu,
musí to "nějak" vypadat.



Milé blogerky...
Velmi mě těší, že se ke mně vracíte
anebo nové nacházíte na můj blog cestu,
vždyť to je ten smysl,
pro který to dělám...
dělám to pro Vás milé přítelkyně.
Mějte se moc fajn
a
DĚKUJI ZA VŠE !!!!



Opatrujte se ♥♥♥
Všechny Vás objímám
Vaše Martina

24 komentářů:

  1. Marti, Ty vieš všetko doviezť do dokonalosti. Keby som mala šalviu už ho varím. Andrea

    OdpovědětVymazat
  2. Jedním slovem..náádhera♥Martinko,ty jsi taková šikula!!Vždy překrásně nafocené.
    Přeji ti pěkné odpoledne a už se těším na tvůj další příspěvek.
    Páá..Zuzka

    OdpovědětVymazat
  3. Martinko, moc děkuji za inspiraci. Zrovna chci šalvěj sklízet a nevěděla jsem co s ní, děkuju. Máš nejenom krásnou visačku, ale i ty fotečky... nádhera, pa Monča

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný večer Martinko,zase super sirupek:)Dnes jsem dle tvého receptu uvařila rebarborový sirup a myslím,že se povedl:)Barvička nádherně růžovoučká:)Děkuji:)

    OdpovědětVymazat
  5. Marti, dík moc za šalvějový příspěvek. Šalvěje máme hromady, takže hurá na to :-) Jinak visačka a vůbec celkový "obal" je vskutku přiveden k dokonalosti :-))

    OdpovědětVymazat
  6. Martinka, ďakujem za recept .... šalvia sa mi poriadne rozrástla, už som nevedela ako ju zúžitkovať.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  7. Martinko, ujišťuji tě, že to vypadá nejen nějak, ale víc než skvěle! Nádhera! Děkuji za recept, moje šalvěj je letos nějak malá, asi jí bylo moc vedro...
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Marti děkuji za recept.V zimě když je ouvej kloktám šalvějí.Skvělá bylinka!Tvůj sirup je náááádherně nadekorovaný.Moc zdravím a přeji krásný týden.Věra

    OdpovědětVymazat
  9. Marti, to je bezvadný recept. Šalvěje mám na zahrádce habakuk, tak jdu do toho. V zimě se bude sirup hodit. Obal máš samozřejmě krásně vychytaný. Prostě paráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Martino, tak jsem konečně vyzkoušela také šalvějový sirup a je opravdu úžasný. Asi nejvíc nadšený byl mladší syn. Ten by si ho dával pořád. Děkuju moc za tip. Anny

      Vymazat
  10. Dik za prima recept, přidám ke svému tymiánovému :) za chvíli se bude určitě hodit. Měj se parádně,L.

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý večer :-) tak si tak brouzdám po netu a hledám recept na šalvějový sirup...dělala jsem si letos různé,ale šalvějový ještě nikdy.Určitě jsou postupy téměř stejné,ale chtěla jsem se podívat,jak dělají sirupy i ostatní :-) A tak jsem přišla až sem :-) Recept jsem si z dovolením opsala a jdu na něj :-)Určitě nebudu mít ale tak krásně ozdobené lahvičky háčkovanýma visačkama :-) Mějte se krásně :-) Alena

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Martinko, krása a nádhera, věnečky mě vehnaly slzy do očí . Visačka je bezva nápad, asi se dám opět na ruční práce i když jsem raději pletla, ale háčkování má taky něco do sebe. Jelikož mám taky plnou zahradu šalvěje tak recept určitě letos vyrobím. Už je opsaný-škoda že nejdou jednotlivé recepty tisknout. Nebo je to možné a já to neumím? Krásný den všem. Světlana

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý den sirup hotovej jen nevím zda ho mám uchovat ve špajzce nebo lednici dékuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, můžete ho uchovávat ve špajzce, ale pokud ho otevřete, tak pak doporučuji nechat ho v lednici. Mějte se hezky, Martina

      Vymazat
  14. dobry den... chcel som sa opytat ze ako dlho vydrzi tento sirup, ci sa nepokazi ked by som ho urobil napriklad teraz ci by vydrzal do zimy.. dakujem za odpoved

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      mně vydržel v chladu a tmě více jak rok a myslím, že kdybych ho nepotřebovala otevřít, tak by vydržel i déle. Po otevření nechávám lahev v chladničce, dokud ho nespotřebuji. Jinak ho mám ve spíži.
      Mějte se hezky, Martina

      Vymazat
  15. Dobrý deň,chcem sa len spýtať,či je lepšie aby bola šalvia čerstvá alebo môže byť aj sušená?? Ďakujem za super receptíky..krásny blog :)
    Daniela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Danielo,
      já ho dělám z čerstvé šalvěje. Myslím, že sušená by nebyla úplně vhodná. Mějte se hezky, krásný víkend, Martina

      Vymazat
  16. Dobrý den, můžete mi prosím poradit s dávkováním sirupu pro 5ti leté dítě při nachlazení? Děkuji Kateřina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Katko, já bych dávala 1 polévkovou lžíci 3x denně anebo zamíchat do chladnoucího čajíku. Můžete přidat i med a citrón.
      Hezký den a díťátku přeji brzké uzdravení. Martina

      Vymazat
  17. Dobry den, mam rok a pul stareho syna. Jake by bylo davkovani pro nej? Dekuji. Krasny den! Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Martino, upozorňuji, že nejsem lékař, ale myslím, že se nemusíte bát dávat čajovou lžičku 3x denně, případně rozmíchat v čajíčku. Klidně doplňte i medem. Šalvěj je skvělá bylinka, ale nevyléčí už rozjetý zánět průdušek nebo podobné patálie. Používala bych sirup spíše jako podpůrný a doplňkový prostředek. Přeji, ať synka netrápí žádné kašlíky ☺
      Hezký den, Martina

      Vymazat
  18. a já jsem si říkala, proč manžel vysázel té šalvěje tolik....co s tím budeme dělat....děkuji, děkuji, jdu na to :-)

    Visačky naprosto boží :-)

    Klidné dny přeji Hanka

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...