středa 28. ledna 2015

Mýdlo s olejem Litsea cubeba ... a jiné


Posílám voňavé odpolední pozdravení Vám všem!

Před Vánocemi se mi velmi výrazně ztenčily počty mýdel, která jsem měla do zásoby udělaná.
Nezbylo tedy nic jiného, než uvařit první mýdlo v roce 2015,
 a to mýdlo s olejem Litsea cubeba a BIO kokosovým olejem.
Olej Litsea cubeba neboli Vavřín kubébový se získává ze stejnojmenného keře, který vůní připomíná citroník.


Olej je hojně využíván hlavně v kosmetice, ale také v lékařství.
Má zklidňující, sedativní a protizánětlivé účinky a částečně působí také jako afrodisiakum
( ...že by?...to abych se dneska řádně namydlila ☺)
Dále také posiluje lymfu a žaludek, ničí plísně, mírní bolesti a podporuje trávení. Můžete jej také použít při podráždění pokožky, výskytu akné, tělesné slabosti nebo i při bolestech hlavy a kloubů.
Je dobrou prevencí před infekčními chorobami. Olej má především antidepresivní účinky (škoda, že se nedá jíst ☺), a díky svému citrónovému aroma podporuje koncentraci a oživí vaši mysl při únavě a nedostatku energie.
Je také vhodný do masážních přípravků na uvolnění svalového napětí, únavy či bolesti.


  Protože jeden druh by byl málo, uvařila jsem ještě osvědčenou klasiku...Levandulové mýdlo
a Skořicové mýdlo s květy měsíčku, které neuvěřitelně sladce voní po krupicové kaši.
Myslím, že dětem by se s ním koupel líbila.
Všechna mýdla jsou dělaná jen z těch nejlepších olejů a bylinek, jsou samozřejmě dobře vyzrálá a mají správné PH.

 Přemýšlím ještě o tom, že bych svým mýdélkům pořídila nějaké hezké nové obaly.
Mám se obrátit třeba na nějakou reklamku? Vůbec netuším, která firma toto dělá.
Líbily by se mi třeba nějaké originální ilustrace na přebal, ale já úplně zdatná výtvarnice nejsem, takže sama bych se do toho nepustila. Ale bylo by to hezké. Mám zase o čem přemýšlet. Jsou to takové mé malé výzvy do brzké budoucnosti.


Mějte se všichni hezky,
děkuji za včerejší rady...obrázek jsem tam ale ještě nedostala ☺

Objetí všem
Martina

7 komentářů:

  1. Mydielka a Tvoje nádherné popisovanie ich vôní sú do slova na zjedenie. Nádherné fotky. Andrea

    OdpovědětVymazat
  2. Martinko, Tvůj článeček nádherně voní mýdélky! A fotečky jsou i pastvou pro oči...
    Hezký večer přeje Maru

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, tvoje mýdla jsou úžasná. Určitě krásně voní...
    Moc zdravím Anny

    OdpovědětVymazat
  4. Martinka az sem citim tu omamnu vonu.... su to krasne mydielka..pa Zuzana

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Martinka, už dlhší čas sem k vám nakukujem- inšpirujem sa, pár nápadov a receptov som si už aj vzala. No a teraz po prečítaní príspevku, mám chuť dokonca aj na mydlo:-) Vôňu citrónu zbožňujem, takže ju cítim až sem. Prajem vám veľa radosti, zdravička a celu kopu nápadov, o ktorých si prídem ešte prečítať... Gabika....
    P.S: je výroba domáceho mydla náročná, čo všetko potrebujem na výrobu mydla?... Ďakujem

    OdpovědětVymazat
  6. martinko, super nápad. Jak mýdlo vyrábíš- jestli to není tvoje know-how hod :-). Zkoušela jsem už taky ale nebylo to úplně ono. A olejicky nakupujeme na netu? Děkuji Alca

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Gábi a Ali...inspirujte se na stránkách Mýdlárny U Tří lilií. Já jsem to udělala před prvním pokusem také tak a nepochybila jsem.
    Kdyby bylo potřeba, napište mi na e-mail.
    Hezký víkend, Martina

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...