středa 19. července 2017

Radost z léta


Jedu v prázdninovém režimu.
Vařím jednoduše, rychle, zeleninově, barevně.
Dnes domácí bramborovo-petrželové nočky s lososem, mladou žlutou cuketou a žampiony.


Často se při čtení blogů ostatních blogerek zasměju od srdce. Říkám si, že bych měla ten svůj blog glosovat asi taky trochu jinak, ale jak ? Nejsem bohužel majitelkou takového toho vtipného střeva, a nutit se do něčeho, co mi nejde od srdce, to nechci. Jóóó, to naše Teri, to je jiná. Ta umí  inteligentním vtipem skvěle zabodovat ve společnosti i v soukromí. Má vždy takové to přesně mířené slovo, které rozesměje. Musím bohužel přiznat, že po mně to teda nemá ☺ A tak mně tedy nezbývá nic jiného, než vést můj blog tak, jak umím a udělat z něj třeba takový "návodník" a kuchařku, kam se dcera bude moct kdykoliv podívat, až bude mít vlastní domácnost a bude muset vařit svým dětem.
Proto jsem tu také dnes s receptem na vyloženě letní oběd.
Jdeme na to...VAŘÍME:




Budeme potřebovat:

na nočky
uvařené brambory
hrubá mouka
vejce
sůl
najemno nasekaná hladkolistá petrželka

na směs
4 mini cuketky
1/2 mladé lahůdkové cibule
10 žampionů
200 g uzeného lososa
zelená nať cibulky
hladkolistá petrželka
olivový olej na pánev
smetana 33%
sůl dle chuti
20 g chladného másla
balíček mozzarelly

Těsto na nočky si připravíme stejně jako na bramborové knedlíky. Pracujeme rychle, těsto rádo řídne. Vytvarujeme si nočky, které vaříme v dostatečném množství vody do doby, než vyplavou na povrch. 
Mezitím si na pánvi rozehřejeme trošku olivového oleje a na něm zpěníme cibulku a na kolečka nakrájené cuketky. Postupně přidáváme žampiony a kousky lososa. Necháme mírně dusit, případně podlijeme kapkou vody. Následně zalijeme smetanou, přidáme natrhanou mozzarellu, zkusíme, zda je vše dostatečně slané a provaříme. Na úplný závěr vmícháme petrželku a nať cibulky a po vypnutí vmícháme chladné máslo.



Moje milé čtenářky, 
děkuji Vám za přízeň a čas, který trávíte na mém blogu. 
Mějte se moc hezky a příště zase ahoj

M.




23 komentářů:

  1. Teda Martinko,
    že jsem nezajela na oběd ;-)
    To je přesně moje parketa a normálně tu slintám na klávesnici ;-)
    Já dnes měla dukátové buchtičky ze závodní jídelny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Iluško, škoda převeliká, že bydlíš daleko, mohly bychom spolu obědvat častěji. Šimíkovi pusénku, pa pa M. ♥

      Vymazat
  2. Pozor! Vyletí... motýl! (ty nočky mi tak trochu připomínají motýlí líheň) 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítám Vás paní doktorko...při troše fantazie i motýl může být ☺
      Krásné dny, M.

      Vymazat
  3. Martinko, to je tedy luxusní letní oběd! Nádhera!
    A jinak - tvůj blog čtu moc ráda. Umíš mě nejen rozesmát, ale dojmout a přinutit k zamyšlení. Nic neměň, jsme jaké jsme!
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helinko...ty jsi zkrátka dobrá duše. Mám tě moc ráda, pa pa M. ♥

      Vymazat
  4. Zajímavý recept (a moc hezky nafocený). Já z cukety dělala loni "nudle" a k nim omáčku z lososa a smetany. To je tak trochu podobná kombinace - jen ty nočky mi chyběly...
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Stáni, mám moc ráda recepty s mladými cuketkami. Na to je léto nejlepší. Přeji krásné dny, M.

      Vymazat
  5. Máte to krásný ten oběd. A určitě byl i chutný. Ty nočky vypadají moc hezky, jeden jako druhý. To se mi nikdy nepodaří. A Váš blog čtu moc ráda. Pište prosím dále jako doposud. Pěkné léto. K.

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Martino, máš přes čtyři sta pravidelných čtenářů. To nejspíš o něčem vypovídá, nemyslíš...Dělej blog tak, aby jsi z něj měla sama radost.
    Mě se tady třeba líbí proto, že zde vyzařuje pohoda:-).
    Měj se krásně a mimochodem...ty nočky jsou umělecké dílo:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Henrieto, mockrát ti děkuji ♥ právě tvůj blog čtu moc ráda. Píšeš vtipně, trefně, umíš pobavit ♥
      Měj se moc prima, pa pa M.

      Vymazat
    2. Jsi moc milá Marti, děkuji.
      Zase nejspíš nikdy neudělám tak krásné fotky jako Ty...:-).
      Měj pohodový týden.
      Henrieta

      Vymazat
  7. Marti, to je právě to krásné, že jsme každý jiný a tím pádem si vedeme i blogy "po svém" a ten tvůj je plný inspirace a pohody.
    Také mám ráda letní lehké obědy či večeře a hlavně je dostatek čerstvé zeleniny, to miluji. Bramborové těsto jsi vařila z nových brambor? No, ptám se hloupě, že? Ze starých již těžko...Já si totiž pamatuji, že mi mamka vždy říkala, že z nových brambor to nejde :o)) a tak jsem to ani snad nikdy nezkusila. TAkže díky za inspiraci - noky já prostě miluji (ale většinou je kupuji).
    Já jsem již druhý týden obklopena vnoučaty - nejprve dvě a nyní malý Jonášek. Nic nestíhám, se vším jsem pozadu (jako žehlení a uklízení), zahrada volá o vytrhání plevelů. Ale jsem za ty chvíle vděčná. Nyní se po obědě spinká, tak rychle nakukuji co je kde nového.
    No a to jsem se ale rozepsala !!!
    pa Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Alenko, moc ti děkuji za pochvalu, jsi zlatá ♥
      Na nočky mám takovou vychytávku, nebo spíš mám ty správné brambory - jsou to předvařené vakuované brambory (manžel je má v nabídce v práci) a z těch nočky dělám. Jsou na to úplně nejlepší. Chápu ale, že ne každý se k takovému produktu dostane, a proto vařit ze starých, z nových brambor by to opravdu moc nešlo.
      Alenko, měj se s vnoučátky fajn, M.

      Vymazat
  8. Kdyby mitak nekdo tohle vyvarel, to bych se mela:-). Pekne letni dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím...☺☺☺ já bych tě pozvala, ale bydlíme od sebe daleko ☺
      Pa pa M.

      Vymazat
  9. Martinko, vypadá to krásně .... s chutí bych si dala .... určitě to chutná líp než nějaká "vtipná kaše" :o) .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markinko, jsi milá. Hned bych tě pozvala, ale když Vy všechny bydlíte tááák daleko. M.

      Vymazat
  10. Tak toto je presne moja šálky kávy. Milujem nočky s rôznymi omáčkami. Najčastejšie robievam so štyrmi druhmi syra. Andrea

    OdpovědětVymazat
  11. Martinko, vy opravdu nikdy nezklamete! Tato kombinace musí být super a děláte tedy opravdu chutě! Servis jak v prvotřídní restauraci, navíc jste k tomu přidala opět kus srdíčka...Krásné léto a těším se na další inspirace. Moc zdravím, Libuš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško, vy jste zlatá. To Vy mě nikdy nezklamete. Krásné dny, M.

      Vymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...