pondělí 3. července 2017

Dnes ráno v kuchyni


se odehrávalo sladké alchymistické džemování ☺

Po úspěchu marmelády s čokoládou z minulého roku bylo jasné, že se letos musí zásoby opět doplnit. Kromě čisté třešňovky jsem uvařila dvě limitované edice, a to 
třešňovou s kokosem a "měděným" nikaragujským rumem 
třešňovou s madagaskarskou čokoládou


Základem na opravdu dobré marmelády je správně vyzrálé ovoce (letní sluníčko zkrátka nic nenahradí), citronová šťáva a citrusový pektin (chválabohu už je běžně sehnatelný v bio obchodech).
Takovým základním receptem, kterého se víceméně vždy přidržuji, je
1 kg ovoce, 400-500 g cukru, 10 g pektinu a čerstvě vylisovaná šťáva ze dvou citronů.
Pak už jen přidávám, na co mám chuť. Gramáž pektinu zvyšuji podle toho, zda přidávám alkohol (což je tekutina navíc) a nebo ne.


A protože v těchto dnech vrcholí dozrávání rybízů a angreštů, čeká mě co nevidět zahradní směs.
Přeji krásný nový týden Vám Všem.
Užívejte LÉTA a slunečních paprsků.

M.


6 komentářů:

  1. Milá Martino, třešňová s čokoládou musí být opravdová pochoutka. Obdivuji Tvé nápady a kreativitu a ještě navíc v takto brzkých ranních hodinách:-).
    Měj hezký den.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to bude opravdu dobrota.Tak ať se i nadále daří!
    Hezké dny !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Ty tedy vyrábíš luxusní džemy :-). Já vždycky dělala jen "standart". Letos nebudu dělat nejpíš nic, protože se neurodilo - třešně pomrzly, višně taky, rybízu je málo a ještě v něm řádí špačci a kosáci... Možná na podzim švestky a aronie. Uvidíme
    Ať se tobě výroba dalších džemů daří a já ráda přijdu nakouknout, jaké jsi vymyslela

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, domácí marmelády jsou nej... Já zrovna jedu v rybízu :-) Moc zdravím A.

    OdpovědětVymazat
  5. Já dnes uvařila další dávku obyčejné (i když výborné) jahodovky a tady - kulinářské nebe!
    Martinko, měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...