pátek 28. července 2017

Delikatesní cukety



Ahoj všichni mí milí čtenáři!
Léto je v plném proudu (i když to tento týden moc nevypadalo), čas zavařování plodů ze zahrádek taktéž a věřte mi, na tohle se já z celých prázdnin těším nejvíc. Jsem trochu syslík a čím víc toho máme ve špajzce, tím víc jsem spokojenější ☺ Jako velice univerzální plodina se mi jeví CUKETA. Objevila jsem její sympatickou variabilitu, a nejenže jsem ji zavařila podobně jako okurky (a je to tedy fantastická záležitost - s receptem tu budu brzy), ale připravila jsem si dnes další dva produkty na zimu a pro Vás, kdo byste se chtěli inspirovat, jsem tu i recepty. Představuji vám tedy za 
1) cuketovou směs na topinky 
a za 
2)  variaci na omáčku UNCLE BEN'S.



 CUKETOVÁ SMĚS NA TOPINKY

1,5kg cuket nastrouhaných nahrubo
4 cibule na kostičky
125 ml olivového, případně chilli oleje
4 ČL soli
5 PL cukru 
3 PL balsamikového octa
400 g rajčatového protlaku
1 malá sklenka harissy
6 PL worcesterové omáčky
3 PL sójové omáčky
1 malá sklenička kaparů
drobně nakrájená kolečka z poloviny čerstvé chilli papričky
1 ČL sušeného česneku
1 malý ostrý kečup


Postupujeme takto: 

Na oleji zpěníme cibuli  přidáme cuketu, osolíme a promícháváme asi 3 minuty. Přidáme ostatní suroviny a dáme do trouby na 200 °C na zhruba 40 minut. Občas promícháme. Buď plníme horké do skleniček, zavíčkujeme a otočíme dnem vzhůru a nebo, ještě lépe, sterilujeme při 80°C 25 minut.


UNCLE BEN'S omáčka

1,5 kg cukety bez semen ( já jsem použila půl na půl žlutou a zelenou)
1 kg paprik ( červené, bílé, zelené ... )
700g cibule
700g mrkve
500g rajčat
1 velký sladký kečup (520ml)
3 velké rajčatové protlaky 
6 PL sójové omáčky
6 PL worcestrové omáčky
4 PL cukru
1 PL soli  
olivový olej - cca 100 - 150 ml

Postupujeme takto:

Zeleninu nakrájíme na kostičky. Na oleji zesklovatíme cibuli, přidáme zeleninu, osolíme a minimálně 15 minut restujeme. Poté přidáme zbytek ingrediencí, provaříme a směsí plníme skleničky. Sklenice sterilujeme při 80°C asi 25 minut (záleží, zda sterilujete ihned po naplnění nebo později). 

Za dnes uvedené recepty se mohu zaručit. Oba jsou skvělé a ověřené. Zeleninoví labužníci si přijdou na své. 
Zavařování ZDAR a CUKETOVÁNÍ zvlášť
😊 😊 😊

M.

24 komentářů:

  1. Já směs na topinky z cukety dělala, ale jen na okamžitou konzumaci. Nenapadlo mne ji zavařit. Tak díky za inspiraci, která se hodí, protože manžel přivezl z chalupy (která je díky zedníkům momentálně neobyvatelná) dvě, co přerostly na kompostu do obřích rozměrů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, i tato směs by se dala okamžitě použít, vždyť jsme ji hned také řádně ochutnali ☺
      Měj hezký víkend, pa M.

      Vymazat
  2. Bože, Martinko, to je úžasná inspirace. Moc děkuju, úplně se mi sbíhají sliny.
    Měj krásné dny, Klárka.

    OdpovědětVymazat
  3. Martinko,nám sousedi hazeji cukety přes plot;-)A tak další recepty se hodí!Včera jsem dělala dle tvého receptu noky s cuketu a právě je večeřim i dnes,jsou vynikající :-)Krásný vikend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Iluško, no tak...cuket máš dost, tak můžeš zavařovat.
      Měj se prima ♥, pa M.

      Vymazat
  4. Martí, díky za recepty na takové mňamky. Cukety my taky můžeme.
    Hezký vikend. Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Cuket neni nikdy dost,urcite vyzkousime.Diky moc za recept.Pohodove letni dny.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, dobře, vyzkoušej a pak klidně napiš, jak ti chutnalo.
      Pa M.

      Vymazat
  6. Marti asi to budu muset vyzkoušet děkuju za recepty :) Hezký víkend Radana

    OdpovědětVymazat
  7. Martinko, směs na topinky mám trochu jinou, tak letos vyzkouším tu podle tebe. A omáčku, tu jsem nedělala nikdy, tak je možná čas vyzkoušet něco nového.
    Děkuji a přeji krásnou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helinko, no tak to budu ráda, když vyzkoušíš moji a doufám, že nebudeš zklamaná.
      Měj se prima, M.

      Vymazat
  8. Zdravím, Marti! Moc jsem se těšila na Vaše letní články. Ačkoliv je tu u Vás moc hezky i během roku, v létě to bývá ještě o kapku pěknější - asi že z Vašich příspěvků vyzařuje ta pohoda a uvolněnost díky zaslouženým prázdninám ;-)... Cuketovou směs na topinky dobře znám, dělá ji partnerova maminka a mohu jedině potvrdit, že je prostě skvělá! Užívejte, těším se na další recepty ;-)...
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Verunko, děkuji za moc milý komentář. Jsem ráda, že jste mi potvrdila skvělou chuť směsi na topinky.
      Mějte báječné dny, Martina

      Vymazat
  9. Marti tyto recepty jsou skvělé! V zimě jako když najdeš. Zjišťuji, že cuketu lze zpracovat na tisíc způsobů.
    Pěkný letní večer
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henriet, ano je to tak, na miliardu způsobů ☺
      Pa M.

      Vymazat
  10. Marti, prosim, kolik cca sklenicek je z te davky na topinky a kolik z te na UNCLE B. ? Dekujiii. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Ježkovy voči" ☺☺☺ já to nepočítala Marcelko. Když tak zítra vlezu do špajzky a spočítám. Pa pa M.

      Vymazat
    2. Je, Marti, nepotrebuju presny pocet, ale jestli je z toho 30 sklenic, tak ja udelam tretinove mnozstvi, jestli treba jen do deseti, tak nebudu pomery menit, asi tak. Dekuji:-). M.

      Vymazat
    3. Takže, směs na topinky mám v docela malých skleničkách a je jich něco kolem patnácti. Omáčka Uncle Ben´s je v trošku větších a myslím, že jsem jich napočítala něco kolem dvanácti, třinácti. Už jsem totiž něco rozdala, tak odhaduji. Ale rozhodně jich nejsou nějaká kvanta. Měj se prima, pa pa M.

      Vymazat
    4. Moooc děkuji ��. Už se podle toho zařídím. M.

      Vymazat
    5. Není zač. Přeji prima zavařování, mě zítra čeká červená řepa a nektarinky, takže také budu tančit v kuchyni. Pa pa M.

      Vymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...