pondělí 17. července 2017

Léto schované do skleničky



Květy ze zahrádky a louky jsem ukryla do skleničky, aby spolu vytvořily voňavou bylinnou směs.
Součástí jsou okvětní lísky růží, měsíčku, levandule, růžového jetýlku, květy bělostných akátových střapců, lístky citronové verbeny a léčivé meduňky.
V dnešním uplakaném dni jsou barvy bylinek balzámem.





"Všechny kopce, pohoří, všechny louky a lesy jsou přirozené lékárny." 
Paracelsus 
                                                                             

...a tak hledejte pomoc v přírodě, sbírejte byliny a léčivé květy. Můžou Vám být opravdovými přáteli. 
Příjemný třetí červencový týden Vám všem 🌾 🌾 🌾 

M.



18 komentářů:

  1. Až se zima zeptá...... ty budeš překvapena. Hezké letní dny. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej :-) překvapená jsem já , ty budeš samozřejmě připravená :-))))

      Vymazat
    2. Evi ☺☺☺ já myslím, že budu i překvapená, já tu zimu nějak nemusím ☺☺☺
      Ale pobavila jsi mě. Pa pa M.

      Vymazat
  2. Martinko,
    krásně barevná sušená a určitě i lahodná lékárna :-)
    Já bylinky také jednotlivě suším, ale zatím směsi dohromady moc nemíchám.
    Bohužel na bolest zad - plotýnky jsem ještě žádnou zázračnou směs bylinek neobjevila!
    P.S. Na Kampě jsme letos nebyly, dcera o víkendu marodila :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, máš pravdu, na bolesti zad jsou bylinky krátké. I já o tom vím své. Dost mi pomohlo cvičení jógy, ale stále to není 100%. Mám pocit, že to ani 100% už nikdy nebude.
      Iluško, hezké dny, pa pa M. ♥

      Vymazat
    2. Na plotýnky sice jen jako doplněk, ale jinak můžou bylinky na bolest zad dost pomoct. Je to jen o tom, najít pro každého tu správnou (dost často jsou to bylinky působící na okruh ledvin, ale i jiné).

      V zimě jsou vždy nejvíc překvapení silničáři, z těch si, prosím, příklad nikdo neberte! 😉 😀

      Vymazat
  3. Namíchané ve sklenici vypadají bylinky krásně. Na pití už je tolik nemusím ;-). Já zatím sušila jen mateřídoušku a tymián.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, a já je zase piju jak zběsilá ☺ Zkus si čajík trošku přisladit medem nebo sirupem a třeba se k bylinkám propiješ ☺
      Pa M.

      Vymazat
  4. Martino, Tvoje sklenička hraje všemi barvami léta. To musí být vůně...
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  5. Martino, plně s tebou souhlasím, na bylinky nedám dopustit a ta tvoje směs vypadá i na oko nádherně, což potom na tělo...krásné letní dny. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, zdravím tě a děkuji za komentář. Ano, šlo mi i o to, aby byla směs i hezká a barevná. Pa M.

      Vymazat
  6. Vypadá to krásně:)Taky mám ráda bylinky a takhle ve sklenici to je krásně barevné a moc hezké:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Melisso...máte krásné jméno, děkuji mockrát za vaše milé zastavení. M.

      Vymazat
  7. Martinko, než jsem se k tobě propracovala, je zářivý letní den, ale to tvé bylinkové směsi na kráse nic neubere.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Heli, ano, máš pravdu....počasí se změnilo ☺
      Paa M.

      Vymazat
  8. Meduňka už se mi suší,,boží dřevec,šalvěj,yzop,levandule a máta také.Pak je vyměním za loňské a naskládám do prádla.Už teď mi to v podkroví voní jak u babičky na půdě...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni...také sušíte, to je moc dobře. V prádle mám levanduli, klasicky ☺
      Přeji fajn dny, M.

      Vymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...