úterý 24. července 2012

Zahradní osvěžení ...


Posílám Vám všem mé milé slunečný prázdninový pozdrav.
Mám velikou radost, že se nám vrátila teplíčka. Před nedávnem jsem si přivezla od mamky bílou smaltovanou vaničku. Je už  hodně stará, vlastně tak jako já, protože jako miminko jsem se v ní koupala. A právě proto je pro mě tak cenná. Dala jsem ji na zahradu pro malinké zahradní osvěžení.
Trošku...trošinku...☺ jsem i háčkovala...vylepšila jsem okraj u ručníků, uháčkovala jsem mycí houbičky a také žínky.
A jako bonus jsme s Terinkou udělaly domácí levandulové mýdlo. Našla jsem úplně jednoduchý návod a velmi ráda se s Vámi o něj podělím.





   







Postup při výrobě domácího mýdla :

♥ bílé mýdlo nastrouhejte na hrubém struhadle do mísy...
♥ přidejte několik kapek éterického vonného oleje...
♥ přidejte podle potřeby olivový olej...
♥ přidejte sušenou levanduli...
♥ a ...  ☺"hňácejte" rukama až se směs spojí...
♥ rukama vytvořte požadovaný tvar...
♥ můžete zapracovat i šňůrku, aby mýdlo viselo...
♥ nechte vyschnout na pečicím papíru dokud mýdlo nelepí...

Samy vidíte, že můžete vyrobit mýdélko velmi jednoduše a s nekonečným množstvím různých příměsí a vůní (dělala jsem i s ovesnými vločkami, růžovými okvětními plátky...)







 


Dnes na Vás budu hodná ☺
Pokud chcete návod na houbičky...napište mi e-mail, pošlu...







 



Moje milé...dnes se s Vámi loučím
Peču focacciu s bazalkou, olivami a sušenými rajčátky...
a...těsto už mi asi půjde naproti...☺☺☺



 



 
Opatrujte se ♥♥♥
Všechny Vás objímám
Vaše Martina

41 komentářů:

  1. Ahojky Martinko,tady je vždycky tak krásně.Moc obdivuji jak kouzlíte s háčkem.Já jsem začátečník,ale byla bych moc ráda za návod.Můj mail vera.bejrova@seznam.cz .Návod na mýdlo je taky super jako všechno u Vás.Kráááásááá.Mějte se moc pěkn.Věra.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věrko ♥...moc děkuji za krásná slova. Velmi si jich vážím. Návod jsem poslala, tak snad dorazí. Krásné dny, Martina

      Vymazat
  2. Martinka, v takej istej vaničke som sa kúpala aj ja, tvoreníčko je krááása. Moje mydlo, ktoré som robila podobným spôsobom, ale sa nahrievalo vo vodnom kúpeli, skončilo v koši, nedalo sa vyklopiť s formičiek.
    Krásne letné dni páá
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janka...ano, v takových vaničkách jsme se koupaly před.....lety ☺.
      Výhodou výroby tohoto mýdélka je, že se nedává do formiček, a tak se předejde tomu, že to nejde vyklopit. Krásné letní dny ♥, Martina

      Vymazat
  3. Moje Martinko....ty nás tedy zásobuješ skvělými nápady....fotečky jsou úžasné...ani u nich nedýchám...moc krásně jsi své tvoření nafotila.Poprosím tě také o návod na houbičku.Já bych tak háčkovala,ale vůbec nestíhám.Pustili jsme se s manželem do velké chodby...takže nové štuky a teď mě čeká vymalovat chodbu...jenom váhám nad barvami....koupili jsme bílé botníky,aby se chodba prosvětlila a já váhám mezi odstínem do šedo...hnědo...nebo zeleno.Měj se Martinko prímově a hezky tvoř...moc se těším na další fotečky od Tebe,pa,pa Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky moje milá...návod ti samozřejmě pošlu, ty ji budeš mít raz dva. Jééé, ty se máš, já bych také raději rekonstruovala náš vršek, ale ještě si musím počkat až manžel dostane chuť. Musíme dělat podlahy a to bude trošku na delší lokty. Ještě si budeme přehazovat pokoje s Terulí, takže další komplikace. Ale snad i já se dočkám ☺. Janinko...tak si to pěkně dodělejte a pak se pochlub, pa pa zlatíčko ♥, Martina

      Vymazat
  4. Martinko, nádherné fotečky a spousta krásných nápadů. Moc ti tleskám drahá. Pá Lea

    OdpovědětVymazat
  5. fuuu Martinka... paaani, to je krasne ...mydlo musi krasne vonat...a tie hackovane hubky...tie su superske...tiez som po nich pokukovala, ze raz si take spravim :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Zuzinko...určitě si houbičky udělej. Moc děkuji za tvou milou návštěvu u mě, pa pa Martina

      Vymazat
  6. Martinko krása,mýdélko určitě vyzkouším,bude fantastické už jen podle popisu a ta vana-tu ti tedy upřímně závidím:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miško...mýdélko vyzkoušej, jde to fakt dobře. Pa pa a krásné dny, Martina

      Vymazat
  7. Martinka, ako vždy krásne fotky a pripomenula si mi tou vaničkou moje detstvo, pretože presne v takej ma mamina tiež kúpavala. Musím sa na ňu spýtať, určite ju ešte má. Dík za pripomenutie. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Andrejka...to jsem ráda, že sis připomněla dětství. Měj se moc fajn, pa pa Martina

      Vymazat
  8. Ahoj ty mas tak nadherny blog, prijdes mi silene moc sympaticka a pises moc a moc hezky! To domaci mydlo musim zkusit! JE UPLNE SENZACNI a ja miluji levandulku!:-) jsem tva nova sledovatelka blogu. Moc se mi tu libi, vazne. Potesilo by me, kdyby jsi se mrkla i ke mne na blog http://handbagforladies.blogspot.com/ a kdyby se ti chtelo, tak se taky pridala,,,moc by me to potesilo! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Diuško...jéééé...tolik chvály a milých slovíček...DĚKUJI, moc si toho vážím !!! Vítám tě velmi pěkně mezi mé sledovatelky a i já jsem se stala sledovatelkou tvou ☺
      Mýdélko zkus, jse to dobře a krásně voní. Přeji krásné teplé dny, papa ♥, Martina

      Vymazat
  9. Martinko, krásné tvořeníčko. Mýdelka mě moc zaujala - tak nějaké zkusím "uplácat". Krásné sluníčkové dny ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško...ahojky ♥...můžeš zapojit i tvé klučíky, pomůžou ti s mýdélky a ještě se zabaví. Pa pa a krásné dny, Martina

      Vymazat
  10. Martinko,samé krásné nezbytnosti,na návštěvě bylo moc příjemně...mýdélko mě laká,hezké léto

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jitto...srdečně tě vítám u mě na blogu ♥, budu se snažit, aby se ti tu i nadále líbilo. Krásné dny ti přeji, Martina

      Vymazat
  11. Martinko moc krásné a inspirativní pokoukáníčko!!!!Z té zmrzliny jsem unešená!!!Brzy jí musím vyskoušet,krásné háčkování,a vůbec máš tu hezky!Daja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dajko...moc ti děkuji za pochvalná slova a i u nás zmzlinka zmizela "natošup", zítra dělám další ☺☺☺. Měj krásné dny, Martina

      Vymazat
  12. Martinko ty jsi tak neskutečně kreativní!!! Ještě jsem nerozdýchala tvé zmrzlinové pokušení ( byla jsme přesvědčená , že hned druhý den tu zmrzlinu musím vyzkoušet.. ale sliby chyby ještě nemám ani ingredience ) a ty už jsi tu s mejdlíčky.. a krásným tvořením a fotografiemi.. pa jsi fakt šikulka.. Dita

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ditulinko moje milá... jen nepovídej, jestli je tu někdo kreativní, tak potom TY ♥ !!! Já zítra musím udělat další várku zmrzky, nějak mým mlsounům nestačila. Pa pa berunko ♥, Martina

      Vymazat
  13. Mýdlo určitě vyzkouším a ráda bych vyzkoušela i tu krásnou houbičku :) lenour.hlouskova@seznam.cz Děkuji za návody..Přeji další tak povedená tvoření Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leničko...moc děkuji za pochvalu. Návod jsem poslala, tak snad dobře dojde. Krásné dny přeji, Martina

      Vymazat
  14. Dobrý večer Martinko,opět náááádhera:)máte zlaté ručičky.Krásně sladěno,já levanduli miluji,jsem takováááá levandulovááááá.Mýdelka zkusím a o houbičky opět moc moc prosím.Návod na papučka asi ke mě nechce tak snad se bude chtít alespoň houbičkám.Přikládám emil:Andrea.k2@seznam.cz.Děkuji a těším se na dlaší pohlazeníčka od Vás:)Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko...snažila jsem se odeslat návod mnohokrát, teď znovu, tak snad už to klapne. Jinak Vám to budu muset poslat poštou, protože tak elektronická nás někdy nemusí poslouchat ☺ Přeji krásné dny, Martina

      Vymazat
  15. No tedy tady to je zase krásné :o)Háčkování prostě nádhera a úžasné fotečky. :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko...moc moc děkuji, krásné dny ♥, pa Martina

      Vymazat
  16. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  17. Martinko všecičko velikánská nádhera!Jsi opravdu šikulka.Už mám v plánu vyzkoušet zmrzlinku a teď i mýdlo.Děkuji moc za inspiraci!
    Krásný den,Alena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ali...děkuji moc za pochvalu a určitě vše vyzkoušej, myslím, že nebudeš zklamaná. Krásný den, pa Martina

      Vymazat
  18. Marti, super nápad. Ta tvá vanička láká ke koupeli, už jsem se tam viděla a s tvými originálními mycími "prostředky". Úžasné. Ty jsi úžasná. I ty se opatruj. Jsi moc srdeční človíček, je vidět jak věříš na anděli. jsou stále s tebou. Mám to taky tak:) Objímám. R

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renuško...velmi, opravdu velmi mě potěšila tvá milá slovíčka...DĚKUJI TI ZA NĚ ♥♥♥, měj krásný den, pa Martina

      Vymazat
  19. Jé je to je krásy. Žasnu nad tou krásou!!!
    Mýdlo určitě vyzkouším .
    Ve vaničce jsem se koupala jako malá i moje děti v létě na zahradě:)
    Díky ,že jsi mě to připoměla!
    Háškování jako vždy na jedničku s hvězdičkou .
    Prostě celí blog jedna velká krása s velkým srdcem.
    PŘEJI KRÁSNĚ DNY .Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jaruško...vaničku asi měly na koupání mnohé z nás, vždyť dříve ani jiné nebyly ☺ A te´d nám nadělají parády, jéjej... Děkuji ti za pochvalu háčkování, měj se moc fajn, Pa Martina ♥

      Vymazat
  20. Martinka, krásne levandulové mámenie si nám pripravila. Háčkovanie ti ide od ruky, a do vaničky by som sa hneď naložila. My sme u babičky mali plechovú ale užili sme si vždy kúpanie do sýtosti, to som na prázdninách milovala. Mydielka sa ti vydarili, škoda že sa nedá vôňa prenášať cez počítač, aaaach. Krásne leto. Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Renuška...vítám tě srdečně na mém blogu ♥ I já mám plechovou vaničku, ale v té rostou levandulky a citrónový tymián.
      Renuška...měj se moc fajn, pa Martina

      Vymazat
  21. Très jolis travaux, couleurs et photos !
    Anna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chère Anne, je vous remercie beaucoup pour votre compliment. Beautiful Days ♥ Martin

      Vymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...