čtvrtek 13. září 2012

Hokaido s "čepičkou"...


Přeji Vám moje milé příjemné čtvrteční odpoledne. Jak jsem před nedávnem slíbila, tak dnes plním a přináším vám recept na podzimní dýňovou polévku s čepičkou z listového těsta.
Velkou výhodou tohoto receptu je jeho široká variabilnost, protože můžete udělat jakoukoliv zeleninovou polévku a vždycky to bude vynikající záležitost, s kterou určitě zabodujete.
 


A jak tedy na polévku...

1 dýně Hokaido
1 velký brambor
1 balíček rozváleného listového těsta                                         
2 lžíce másla
dle potřeby hladkou mouku
1 vejce
dle chuti sůl, pepř
dle chuti bylinky
1 kostka zeleninového bio bujónu
                                                                                           
 Dýni řádně umyjeme ( její výhodou je, že ji nemusíte loupat), rozkrojíme napůl a vydlabeme vnitřní semínka. Nakrájíme ji na menší kostky. Brambor oloupeme a také nakrájíme na menší kostky. Na rozehřátém másle zpěníme mouku a uděláme světlou jíšku. Vhodíme pokrájenou dýni a brambor a zalijeme vroucí vodou. Přidáme kostku bujónu, sůl, pepř, popř. další bylinky a necháme vařit doměkka. Následne rozmixujeme tyčovým mixérem a nalijeme do misek. Okraje misek lehce navlhčíme vodou, aby na něm držel proužek listového těsta. Následně vykrojíme kroužek listového těsta, který bude mírně přesahovat přes okraj misky a pevně (např. vidličkou) přitlačíme k proužku těsta, který obepíná mističku. Misku tak zcela zakryjeme těstem. Pomašlujeme čepičku rozšlehaným vejcem, můžeme posypat např. mákem nebo lněným semínkem a dáme do trouby zapéct dozlatova. A pak už si jen můžete pochutnávat, ale pozor !!! po vyjmutí z trouby je miska i polévka velmi horká !!!
 
 



 
 
 ♥


Pokud byste si nevěděli s čímkoliv rady, nebojte se mě kontaktovat a já velmi ráda upřesním, co a jak...☺


 


 A jak jsem už psala...
můžete vyzkoušet jakoukoliv variantu...
nedávno jsem dělala žampionovou s koprem (jen tu jsem nemixovala)
a byla také skvělá...
 
 
 
Opatrujte se ♥♥♥
Všechny Vás objímám
Vaše Martina

8 komentářů:

  1. Martinko to vypadá báječně a ty fotečky jsou DOKONALÉ!!!Hezký den!!

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, jdu koupit dýni! Polévka vypadá úžasně jedle! Krásné fotky a skvělý recept! Adriana

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, výborný tip, určite vyskúšam. Servírovanie je jednoduché a vyzerá krásne. Andrea

    OdpovědětVymazat
  4. Martino, Hokaido polévku dělám často, ale ta čepička!!! To by mne nenapadlo. Přístě asi rodinu překvapím :-)
    Díky za tip.

    MartinaK

    OdpovědětVymazat
  5. No to vypadá báječně... ale u nás masožravců by se to asi neujalo... jak z toho nevoní aspoň kousek flákoty, tak je potíž... tak aspoň z dálky dobrou chuť! L.

    OdpovědětVymazat
  6. Martinko, vypadá dokonale! Dýni mám, díky tobě i recept! S čepičkou je to jídlo velmi efektní, moc děkuji za skvělý nápad.
    Přeju krásný den a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Milé dámy...všem Vám ze ♥ děkuji za milé komentáře !!!!! Martina

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...