pátek 14. dubna 2017

BERÁNEK


Dnes, v tichém rozjímání Velkého pátku, jsem tu s moučníkem, který k Velikonocům neodmyslitelně patří.

BERÁNEK 
na našem velikonočním stole musí být.
Člověk si přináší do svého života to, co viděl doma jako dítě. Když jsem byla malá, tak beránek byl u nás na svátečním stole vždy. A ať si kdo chce co chce říká, tak přebíráme zvyklosti našich rodičů. A víte co, já jsem za to ráda a jsem přesvědčená o tom, že i naše Terezka to tak ve své domácnosti bude mít. Kdo jiný by měl být pro děti vzorem, než jejich rodiče.

Náš beránek je připravený takto:

5 šťastných vajíček
250 g cukru
270 g polohrubé mouky
2 lžičky vinného kamene (bezfosfátový pečicí prášek)
200 ml 33% smetany
150 g másla
špetka soli
posekané mandle (nemusí být)

Bílky si ušleháme spolu se špetkou soli dotuha.
Žloutky vyšleháme spolu s cukrem do nadýchané  pěny.
Postupně přidáváme smetanu, mouku s vinným kamenem a rozpuštěným máslem.
Vmícháme posekané mandle.
Na závěr opatrně vmícháme sníh z bílků.

Samozřejmě si přizpůsobte množství velikosti formy svého beránka. Já mám formu docela velkou, takže z pěti vajíček je to tak akorát.


Moje milé čtenářky
přeji Vám příjemné Velikonoce,
užijte si všechny sváteční dny v poklidu.


M.

11 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Moc děkuji, ne všechny formy beránků jsou hezké ☺ já mám starou kameninovou po babičce.
      Pa M.

      Vymazat
  2. Martinko povedl se !! u nás se k pečení teprve schyluje :-)) Přeji pohodové velikonoce ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, děkuji. Zítra budu péct ještě bochánky. Pa M.

      Vymazat
  3. Moc děkuji za výborný recept.Beránek se povedl a šel krásně vyklopit.Krásné prožití velikonočních svátků přeje Marie

    OdpovědětVymazat
  4. Beránek je krásný a ze šťastných vajíček bude i výborný.
    Máš pravdu, přebíráme tradice a tak to má být.
    Také mám staré kameninové formy ovečky a beránka po babičce.
    Krásné Velikonoce.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezký beránek a určitě i dobrý.
    Hezké Velikonoce

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný beránek.
    U nás vždy býval vždy mazanec, beránek je pro mě "novinka", kterou peču teprve pár let.
    Krásné velikonoční dny.

    OdpovědětVymazat
  7. Povedený beránek.
    Včera jsem pekla pro dceru olejový, ten se povedl a dnes pro nás, piškotový a tomu trošku padá hlava. :O)
    Přeji krásné Velikonoce.

    OdpovědětVymazat
  8. Radosnej Wielkanocy !!! u mnie na Wielkanoc też baranek musi być - wypieka go Mama bo mnie nie udaje się. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpovědětVymazat
  9. Marti ja nemám formu barančeka, ale pečiem zajaca. Kameninovú formu som dostala od tety z Čiech a tak si na ňu vždy s láskou spomeniem. Minulý rok nás bohužiaľ opustila v úctyhodnom veku 86 rokov. Andrea

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...