sobota 29. června 2013

Suším...sušíš...sušíme...


...jak jinak než bylinky.

Posílám krásný prázdninový pozdrav všem svým čtenářkám.

Jak už název napovídá, 
tak přesně toto období
je pro mě jedno z nejkrásnějších...
MŮŽU SBÍRAT A SUŠIT BYLINKY!


Dneska jsem se vydala
 na řebříček
který je úžasný na ty naše "ženské" problémy,
neboť
...
  • tlumí krvácení a potlačuje křečovité bolesti při menstruaci
  • uvolňuje křeče
  • pomáhá při žaludečních potížích, nadýmání, obzvlášť při překyselení žaludku
  • při průjmu
  • povzbuzuje vylučování žaludečních šťáv (podporuje chuť k jídlu)
  • působí žlučopudně
  • kladně působí na krevní oběh, mírně snižuje krevní tlak
  • utišuje kašel, působí antiastmaticky
  • má desinfekční účinky
  • působí protizánětlivě, podporuje hojení
  • působí antiskleroticky
  • působí močopudně, osvědčil se ale i při nežádoucím pomočování

    Ale pozor...!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trvalé vnitřní užívání vyvolává závratě, omámení a bolesti hlavy !!!


...no a další zázračná bylinka
je řepík,
ke kterému snad ani není co dodávat.




Bylinky suším pod pergolou...
řepík a řebříček je zavěšený
a květy černého bezu
mám rozprostřené na takovém starém drátěném koši 
pokrytém bavlněnou utěrkou




Moje milé...
tak moc jsem se těšila na tu mou dlouhou dovolenou
a už ji mám...
jsem tak ráda...
nemusím nikam spěchat,
ráno nemusím brzy vstávat
a večer můžu ponocovat ☺
Přes den můžu bylinkovat,
vařit, péct, háčkovat...
a taky uklízet...víte, že já docela ráda uklízím...
asi trošku úchylka, co říkáte ???
Ale tak nějak si při tom vždycky odpočinu.

Ale co je hlavní...
můžu se více věnovat i blogu, a tudíž i Vám





Přeji Vám prima sobotní večer, 
zítra jdu sbírat lipové květy, 
takže další ingredience do zimních čajíků
bude pod střechou.



Opatrujte se ♥♥♥
Všechny Vás objímám
Vaše Martina

12 komentářů:

  1. Martinko,
    ty se máš, že už máš volno, my učíme ještě v červenci ... naštěstí máme otevřené jen dvě oddělení /máme jich sedm/tak se prostřídáme, já učím do desátého a pak mám šest týdnů volna .... jak já už se těším ... bylinky taky suším ... hlavně heřmánek a mateřídoušku, ale po tvém krásném příspěvku půjdu zítra i na řebříček ...pa, pa a krásně si užívej zaslouženého volna ...Marki

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, tak tú dlhú dovolenku tú Ti závidím. A zvlášť, keď je na všetko, čo máme radi čas. Uži si ju a nech plynie pomaly. Teším sa na Tvoje letné príspevky.Andrea

    OdpovědětVymazat
  3. Martinko, ani jsme nevěděla, že jsi taková "babka bylinkářka" :o), ale vnukla si mi dobrý nápad kde bylinky sušit. Malinko to upravím a taky budu sušit pod pergolou. Měj se krásně a pá Lea

    OdpovědětVymazat
  4. Teda Marti, ty jsi úplná babka kořenářka :-). Já si vždycky říkám, že něco nasuším a nakonec to stejně prošvihnu. V zimě pak lituju. Já mám nejraději
    bez a lipový květ. Tak hezké bylinkování... Anna

    OdpovědětVymazat
  5. U vas to musi krasne vonet.Uzivej si dovolenou hezky v klidu a beze spechu.

    OdpovědětVymazat
  6. MARTI, MÁŠ DOMA MOC PĚKNÉ BYLINKÁŘSTVÍ.
    BYLINKY TAKÉ RÁDA SBÍRÁM. V ZIMĚ SE BUDOU HODIT.
    PŘEJI TI KRÁSNÉ A POHODOVÉ PRÁZDNINY.
    MĚJ SE HEZKY.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  7. Martinko, bylinky máte krásné, čisté!Já taky sbírám,ale špatně se to letos suší, tady je skoro pořád ošklivé počasí..mějte krásnou dovolenou! Elli

    OdpovědětVymazat
  8. Závidím, taky bych potřebovala takovou dovolenou a věnovat se všemu co dělám ráda :-) Zatím to ale vypadá, že budu v práci celé léto :-( Doufám, že bude ještě nějaký článek o bylinkách, protože si o nich strašně ráda čtu :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Marti,souhlasím s Tebou....řebříček také patří do naší bylinkové apatiky,bezík už mám nasušený a na lipový květ se chystám....nejraději mám směs více druhů lístků a kvítků na zimní čajíčky:-)
    Hezké dny volna
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  10. Martinko,
    téda ty jsi opravdu bylinářka :-)
    A už máš prázdniny, tak užívej !

    OdpovědětVymazat
  11. No to je krásné bylinkovo... taky jsme s maminkou sušívaly, chodily jsme sbírat do okolních sadů a lesů, ale nějak nám těch bylinkových rájů ubylo... přeju krásnou dovolenou a hodně si odpočiň! Pa, L.

    OdpovědětVymazat
  12. Listujem tu vo vašich bylinkových príspevkoch a obdivujem ich 💛
    Jolana z http://yellowhouseideas.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...