sobota 3. února 2018

DÁMA


takto jsem nazvala dnešní kokosové sušenky. 
Polovinu z nich jsem udělala bílou, polovinu tmavou. A skutečně mi evokují hrací kameny z Dámy.


240 g hladké mouky
220 g másla 
100 g vanilkového moučkového cukru
1 žloutek
100 g kokosu

2 lžíce kvalitního kakaa


Zadělejte si hebké těsto, třeba v robotu, tak jako já. Polovinu těsta odeberte a do druhé části zapracujte kakao. Pak s těstem párkrát bouchněte o vál a nechte ho chvilku odpočinout. Následně tvarujte válečky, které nakrájejte na pravidelná kolečka. Ta vyskládejte na plech vyložený pečicím papírem.
Pečte ve vyhřáté troubě do upečení. Nechte je vychladnout na mřížce.


Jejich velkou výhodou je, že vydrží velmi dlouho vláčné, a to i když je necháte volně. Nemusíte je tedy ani ukládat do vzduchotěsné nádoby.


Tak sladké sobotní odpoledne.

M.


13 komentářů:

  1. Supr nápad Martinko. Krásný víkend. Alča

    OdpovědětVymazat
  2. U nás ještě zbyly kokosové kuličky z vánoc :o))).
    Martinko měj pohodovou sobotu.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem letos nepekla velké množství, takže mi už nic z Vánoc nemáme ☺
      Pa M.

      Vymazat
  3. Martinko,hned bych si s tebou tu dámu u kávy zahrála☺Ale asi na konci hry, bychom uz neměli s čím hrát 😀Sušenky se Ti moc povedly😊

    OdpovědětVymazat
  4. Pár ingrediencí a dobrota je na světě...
    Pěkný víkend, Martino.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, žádné velké štráchy ☺
      Měj se hezky, M.

      Vymazat
  5. Tyhle sušenky jsem asi před lety pekla jako vánoční dárek kolegům z práce, ještě v kombinaci se skořicovými sušenkami. Jen jsem je jinak tvarovala (dělala jsem z těsta kuličky, které jsem pak placatila vidličkou, takže sušenky měly takové vroubkování). Měly docela úspěch. Ale nenapadlo mne je udělat i světlé...
    A máš to krásně nafocené :-)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můj muž moc nemusí kakaové, já a dcera zas ano, tak musím dělat obojí ☺
      Velmi děkuji za pochvalu, pa M.

      Vymazat
  6. Martino, super recept - jednoduchý, to mám ráda :-). Určitě zkusím....mimochodem, já mám také radši kakaové ;-). Hezkou neděli. ZaZa

    OdpovědětVymazat
  7. Martinko, tvé máslové sušenky vypadají k nakousnutí, uspokojí spoustu mlsounů :o)
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Krasa, ja se toho sladkeho ted vzdala, tak tu jen mlsne slintam. M.

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...