neděle 25. února 2018

Medový koláč mřížkový


Příjemný dobrý den vážení.

Přicházím dnes s receptem na medový mřížkový koláč, který zůstává úžasně vláčný po řadu dní. Obecně jsem měla vždy k mřížkovým koláčům nedůvěru. Pamatuji si, jak ho babička pekla a byl vždy tak suchý, málo sladký a dávivý a já ho fakt neměla ráda ( na babiččinu obhajobu však musím říct, že byla diabetička, tak ho asi spíš dělala pro sebe ☺). Mnoho let jsem ho tedy nejedla, natož abych ho pekla, ale pak přišla mamka s receptem na tento medový, a to je tedy jiná liga. Je měkoučký, vláčný a moc dobrý. Takže nejméně jednou do roka na něj přijde řada.
 Dnes tedy pro vás, které jste třeba měly podobnou zkušenost, varianta 1000x lepší.
Budeme  potřebovat:
na těsto:
500 g hladké mouky
250 g cukru
250 g másla
1 vejce
3 lžíce medu
1/2 prášku do pečiva 
1 lžička skořice
mléko dle potřeby

dále pak:
meruňkovou (nebo jakoukoli jinou) marmeládu
vlašské ořechy
moučkový cukr na posypání

Těsto si zaděláme v robotu a necháme ho chvilku odpočinout.
Posléze ho rozdělíme na 2 části - jedna bude dvoutřetinová  a druhá jednotřetinová.
Dvoutřetinovou část rozválíme, naneseme marmeládu a nahrubo rozdrcené ořechy.
Ze zbylé 1/3 těsta uděláme mřížky, které poklademe na marmeládu.
Dáme péct do trouby vyhřáté na 170°C a pečeme dozlatova. Po vychladnutí posypeme moučkovým cukrem.
Já jsem dnes koláč pekla jen z poloviční dávky a místo meruňkovky jsem použila poslední skleničku jablíčkové marmošky s vlašskými ořechy. A protože to byla jen malá sklenička, doplnila jsem ji ještě o jahodovou. A musím tedy zcela nekriticky říct: "Mňaaaam" ☺☺☺


Doufám, že Vám tato varianta přijde k chuti a třeba ji někdy vyzkoušíte.

M.


12 komentářů:

  1. Martinko,přesně! Také nemám ráda dusivky,ale i když jsem na čokoládu a tvaroh,tenhle tvůj recept brzy vyzkouším:-)Krásné nedělní odpoledne! 😘

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iluško, moc tě zdravím a jsem ráda, že recept vyzkoušíš. Měj hezké dny a Šímíkovi pusénku na čelíčko. Pa M.

      Vymazat
  2. Look´s really good! Must try it :)
    Have a happy sunday...
    Titti

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Titty, děkuji za tvé zastavení u mě na blogu. Měj hezké dny, M.

      Vymazat
  3. Marti, recept ukládám, těsto se mi líbí. Možná jen použiji místo marmelády jablka a uberu cukr. Snad si i tak rodinka pochutná.
    Pěkný zbytek neděle
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henriet, zdravím tě a s klidem si uprav recept jak potřebuješ. Je hodně variabilní, takže to není problém. Měj se prima, M.

      Vymazat
  4. Martinko, ten musím upéct, vypadá úžasně!
    Měj krásný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, dobře, já budu ráda. Přeji krásný, i když asi hodně mrazivý týden, M.

      Vymazat
  5. Vypadá zajímavě, jen se obávám, že bych pekla sama pro sebe (mnažel nerad vlašáky).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Staňo, s klidem ořechy vynechej anebo dej ty, které má manžel rád. Měj se moc hezky, pa M.

      Vymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...