čtvrtek 24. července 2014

SLADKÝ LÉK


...to je můj sirup z 
voňavé šalvěje.  

Recept jsem již uváděla vloni, takže pro nové zájemce je v odkazu pod sluníčky...

Tentokrát jsem však vařila ze čtyř dávek,
 protože v podzimních a zimních měsících je spotřeba veliká. 
Navíc vždy několik skleniček rozdám jako dárky.






Šalvěj je velmi "šikovná" bylinka, protože...

...zlepšuje smysly a paměť
...omezuje pocení (např. klimakterické noční pocení)
...tlumí bolesti v krku a suchý kašel

Obsahuje flavonoidy, silice, vitamín B, minerální a hormonálně účinné látky a třísloviny.
Buďte ale s jejím užíváním opatrní!





Odvar ze šalvěje si můžete přidat i do koupele (200g šalvěje na 1 litr vody),
má dezinfekční a stahující účinky, takže Vy, co máte doma pubertální dětičky a mají třeba problémy s pletí, tak jim takovou koupel můžete připravit.
Můžete samozřejmě připravit i pleťovou vodu.




Děvčátka...tak snad jsem se dnes jako babka bylinářka osvědčila a třeba i trošku pomohla, každopádně vám přeji pohodový podvečer.
Já si jdu na zahrádku zacvičit (cvičím 5 Tibeťanů ... máte s tímto cvičením některá zkušenosti?).
Mějte se fajn!



Objetí všem
Martina


14 komentářů:

  1. To vypadá naprosto luxusně, krásné fotky, skvělý nápad :)

    OdpovědětVymazat
  2. To je nádhera - tekuté bylinky - není nic lepšího ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
  3. Martinko, ani já nedám na šalvěj dopustit. Na bolest v krku je jedinečná.
    Moc krásné fotky!
    S Tibeťany žádnou zkušenost nemám, i když jsem u hodně dobrého slyšela...
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Milujem šalviový čaj. Ale už ho dlhší čas nepijem (najprv tehotenstvo, potom kojenie). No ale napokon, pila som ho takmer každý deň roky. :D (možno preto sa nejako extra nepotím - ako si sťažuje manžel pri každej námahe, ktorú podnikáme :D)

    OdpovědětVymazat
  5. Marti tento rok mám i ja v záhradke šalviu, takže vďaka za pripomenutie určite si sirup uvarím. Ako babka bylinkárka by si sa určite uživila, vieš toho naozaj veľa. Ako vždy krásne fotky, ktoré priam lákajú k tomu, aby som si ho vyrobila. Andrea

    OdpovědětVymazat
  6. Martinko, opět dobrý tip, šalvěj na bylinkové zahrádce mám, sice mi má letitá přes zimu nějak zašla, takže mám mladý keříček, ale na jednu dávku bych tam našla. Jinak 5 Tibeťanů jsem cvičila každý den asi dva roky, pak jsem měla chřipku, přestala jsem a nějak se nemůžu dokopat zase pravidelně začít. Cviky jsou úžasné, netrvají dlouho, ale tělo se řádně protáhne. Musím prostě opět začít. Lenost je špatná lidská vlastnost :-) :-). Ála

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Martinko, jsi moc šikovná super návod a krásně ozdobené láhve. Krásné léto.

    OdpovědětVymazat
  8. Sirup vypadá skvěle, já ho leji do pečení a osvědčil se skvěle.
    Přeji krásné léto s dobrou pamětí a bez kašle a pocení,
    Kája

    OdpovědětVymazat
  9. Luxusně zabalené a krásné fotky. Radost pohledět :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Super Martinka dakujem za vyborny napad... Mira...

    OdpovědětVymazat
  11. Martinko, šalvěj voní až k nám :-) Recept mám uložený, ale zatím nemám šalvěj, tak zatím nemohu tento blahodárný lektvar vařit. S 5 Tibeťany zkušenost nemám, ale snažím se cvičit trochu jógu, alespoň pozdrav slunci. Člověk se trochu protáhne. Pěknou neděli, Alča

    OdpovědětVymazat
  12. Martinko , zdrowie zamknęłaś w słoiku i dobrze przyda się w razie potrzeby

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...