pátek 11. prosince 2015

Chcete vyzkoušet dobrůtku...?


...tak tady je.
Jmenuje se 

O S T Ř Í     H O Š I

Je to jedno z mých  nejoblíbenějších vánočních cukrovíček. 
Hodně ořechů, máslo, rum...čokoláda.
Recept mám od své tchyně Helči. Ona je fakt skvělá cukrářka, pekařka, zkrátka všechno dohromady. Její řezy, dorty, ale třeba i jen obyčejný tvarohový koláč nemají chybu.


Pokud byste si chtěli dopéct ještě nějaký druh pečiva, tak zde máte zaručenou dobrotu.

25 dkg hladké mouky
22 dkg másla
10 dkg moučkového cukru
20 dkg mletých vlašských ořechů
1 žloutek


Zadělejte si hladké vláčné těsto a nechte ho do druhého dne odpočinout v chladu. Druhý den můžete péct. Já na vykrajování používám kosočtverečky. 
Ale jinak si můžete samozřejmě zvolit jakýkoli jiný tvar.
Slepovat budeme ořechovo-rumovým krémem. Na ten si ušleháme máslo s moučkovým cukrem. Přidáme mleté ořechy, rozpuštěnou vlahou čokoládu a rum. 
Nakonec poléváme čokoládou dle chuti - bílou, mléčnou, hořkou...jak jen chcete. Na úplný závěr ozdobíme sypáním nebo hoblinkami z ořechů.


Tak doufám, že jsem Vám třeba rozšířila vánoční recepty. 
A kdo "ostré hochy" zná, dá mi určitě za pravdu, že je to dobrůtka ☺

Přeji Vám všem příjemný, už třetí, adventní víkend.

M.



10 komentářů:

  1. Jé Marti děkuji moc za recept.Krásné dny přeje Věra

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, "ostří hoši" vypadají lákavě. každý rok dělám jeden nový druh cukroví, tak je možná zkusím.
    přeji krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, už jsem si recept uložila, určitě zkusím.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti i mně jsi nalákala, vyzkouším příští týden, mám totiž dovču tak můžu zkoušet novinky. Krásný adventní vikend ❤❤❤

    OdpovědětVymazat
  5. Martinko, ty pokušitelko!!!! Já myslela, že jsem už dopekla :o)
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. To znie a vyzera lahodne ♥ Alexandra

    OdpovědětVymazat
  7. Děvčátka, děkuji vám všem za vaše zastavení.
    Mějte příjemné adventní dny.
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
  8. Ciasteczka są przepyszne !!! znam je i piekę na Święta. Mieszkam na granicy z Czechami i bardzo dużo ciasteczek znanych u Was piecze się tutaj w polskich domach.Pozdrawiam serdecznie !

    OdpovědětVymazat
  9. Marti, tak je mám upečený, spojený krémem už jen polít čokoládou a mlsat.

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...