středa 5. února 2014

Domácí celozrnné rohlíky


Ahoj všichni...

V sobotu jsem poprvé zkoušela domácí rohlíky.
Byly vynikající, ale skoro se ani nedožily rána, jak rychle mizely.
A tak mi dnes nezbylo nic jiného, než upéct novou (už třetí) várku.
Tentokrát jsem zvolila napůl celozrnnou a napůl hladkou mouku,
takže dnešní domácí rohlíky jsou celozrnné.







Recept je velmi jednoduchý a výsledek vynikající:
Pište si ☺ dámy...

250g celozrnné mouky
250g hladké mouky (dvounulky)
250ml vlažného mléka
125ml vlažné vody
50ml olivového oleje
2 ČL soli
1ČL cukru
1/2 kostky droždí
semínka dle chuti...já dávám zlaté lněné semínko


1) Udělejte klasické kynuté těsto - já zadělávám v robotu
2) Nechte ho vykynout na teplém místě
3) Rozdělte si těsto na 2 části
4) Vyválejte jednu část do kulata, zhruba 3mm silnou
5) Nakrájejte 8 trojúhelníků
6) Ty pak srolujte od širší části ke špičce - tím vznikne rohlík
7) Nechte rohlíčky znovu trošku nakynout
8) Opakujte to samé ještě jednou s druhou půlkou těsta
9) Potřete rohlíky vlažným mlékem a posypte vydatně mákem
10) Pečte 16 rohlíčků do zlatova
Nezapomeňte si na dno trouby dát plecháček s vodou (hezky to zvlhčuje těsto)











Objetí Všem
Martina 



20 komentářů:

  1. To se nedivím, že vždycky hned zmizí, vypadají výborně! Recept si píši, ale nevím, jestli budu mít takovou trpělivost s tím tvarováním :) hezký den, Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadají výborně a věřím že i u nás by bleskurychle zmizely. :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak ty bych si taky dala líbit. U nás je to takhle s chlebem, taky bych ho mohla péct stále dokola. Rohlíky jsem ještě nezkusila.

    OdpovědětVymazat
  4. Martinko,ty jsi šikula.Pečení se ti moc povedlo a jistě bylo vše výborné.
    Moc tě zdravím a přeji pěkné odpoledne.pá..Zuzka

    OdpovědětVymazat
  5. Ani sa nedivím, že raz-dva bolo po nich, veď sú na zjedenie :-)
    J.

    OdpovědětVymazat
  6. Martinko...není nad domácí pečivo a tvé rohlíky vypadají opravdu luxusně.
    Ještě musím vydržet 9 dní svou 28 denní očistu a pak je určitě vyzkouším...už teď se mi sbíhají sliny.
    Pa,pa ♥ Jana

    OdpovědětVymazat
  7. Martinko rohlíky vypadají skvěle. Určitě zkusím. Jenom nevím, jestli si na sebe neupletu další bič. Od té doby, co jsem udělala kváskový chleba, tak ho peču obden a s domácími rohlíky, to asi dopadne stejně. :-) Ale co. Jsem doma, tak toho musím využít. Lenka

    OdpovědětVymazat
  8. Marti vyzerajú skvelo, asi sa dám nahovoriť. Andrea

    OdpovědětVymazat
  9. Martinko, úplně k nakousnutí, nedivím se, že jsou hned pryč. Nechceš k nám taky přijet ;-) Myslím, že tady by si našla spoustu strávníků :D

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadají krásně, jistě i chutnají,hezký večer přeji Jana

    OdpovědětVymazat
  11. Vypadají nádherně a já jsem taky dostala chuť na domácí rohlíčky...

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Martinko, není to poprve, co tvůj skvělý recept přišel v pravou chvíli. Takže hlásím - upečeno, ochutnáno, vychváleno = zbyly dva...k snídani bude musli .o)
    Moc děkuji a přeji krásný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Martinko,mňam a zase mňam jsou úžasný:)Já už zkoušela pivní rohlíky o L.Hrušky a nestačily vychladnout.Tak receptík zapisuji a hurá na ně:)Krásný zbytek týdne:)Andrea

    OdpovědětVymazat
  14. Rohlicky vypadaji uzasne. Nedivim se ze byly hned pryc. U nas je domaci pecivo na prvnim miste. Rohliky jsem zrovna pekla minuly tyden ale jen z bile mouky a take se po nich jen zaprasilo. Vyzkousim ty tvoje - zdravejsi! dik za recept!

    OdpovědětVymazat
  15. Martinko, také peču jak chleba, tak občas pečivo a proto vyzkouším i tvůj recept, zatím jsem pekla jen z hladké mouky. Není nad domácí produkty, rodina to vždy s radostí oceňuje :-))))).

    OdpovědětVymazat
  16. Martinko, vypadají úžasně. Receptík uložen, asi je hned zítra vyzkouším.
    Krásný podvečer ... Věra

    OdpovědětVymazat
  17. Martinko, ty vypadají úžasně .... s chutí bych se do nic zakousla !!! Marki

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj Martino, rohlíky vypadají skvěle, zrovna peču ze špaldové celozrnné mouky a polohrubé - tak půl na půl - bagety. Peču často, jak chléb, rohlíky, veky, bagety i ciabatty. Je to hned pryč (což mě těší : )).
    Jen mám malinkou námitku. Nepoužívám oliváč, ale zásadně jen a pouze sádlo. (Tedy na slané pečivo. Na buchty půl na půl máslo a sádlo.) Pečivo je pak jemnější. A hrnek s vodou do trouby také nedávám - kdysi ano, do plynové trouby - ale pořídila jsem si ruční rozstřikovač, (na kytky), a než dám pečivo do trouby pokropím kynutý výrobek na plechu a než šoupnu plech do trouby, tak pokropím i vnitřek trouby a po upečení opět kropím upečené výrobky. Chlebová kůrka je pak bezvadná, rohlíky mají perfektní pružnost a křupavost a já se pak jen dívám na ty mé kobylky, jak to v nich mizne : )
    Měj se krásně a ať se ti vše daří : )

    OdpovědětVymazat
  19. ROhliky vyzeraju neodolatelne. Nikde som nenasla teplotu pecenia. Je to 180C? Ako dlho sa to pecie? Vdaka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, peču na 180°C horkovzduch, do doby než zezlátnou. M.

      Vymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...