neděle 31. července 2016

PISTO


neboli zeleninová směs pod maso pro rychlou přípravu pokrmu.
V období školního roku musím být připravená na rychlé obědy. Jíme s manželem až doma po práci a to není čas ani energie na dlouhé postávání u sporáku. 
Máme rádi rychlá a chutná jídla. V průběhu prázdnin tak zavařuji různé "pomůcky", které mi vaření usnadní. Navíc  teď v létě je všude hodně čerstvé domácí zeleniny. Jedním z velmi chutných receptů je recept na PISTO. Směs se dá použít pod maso nebo třeba zamíchat do těstovin, jak jen chcete.
Recept je následující:

2 velké cukety ( já dala jednu zelenou a jednu žlutou)
2 velké salátové okurky
10 - 15 velkých masitých rajčat
10 - 15  různobarevných paprik (já měla jen zelené ☺)
6 velkých cibulí
1 větší celer
6 velkých mrkví
2 petržele
asi 5 cm zázvoru
podle chuti feferonku (nemusí být, já jsem nedávala)
1/2 kg cukru
sůl dle chuti
2 menší sáčky koření čubrica (nebo 1 větší sáček)
2 polévkové lžíce podravky
2 kečupy ( jeden může být i ostrý)
1 rajčatový protlak 
I když se zdá, že je toho hodně, tak to jde velmi rychle. Nebojte se nic ☺Zeleninu rozsekáme v robotu na menší kousky, dáme do většího kastrolu a necháme povařit doměkka. Postupně přidáme koření, cukr, sůl, protlak a kečup. Společně celé povaříme a ještě horké plníme do skleniček, které obrátíme dnem vzhůru (jako když děláte marmelády). Necháme vychladnout a máme hotovo. 
Vloni jsme dostali dvě skleničky této směsi od sousedky a moc nám to chutnalo. Letos jsem ji proto požádala o recept a udělala si tak své zásoby na zimu ☺

Končí nám červenec. Byl krásný, teplý, plný ☼.
Přeji sobě i Vám všem, aby obdobný byl i srpen.
Budeme spolu ještě zavařovat, džemování totiž nekončí. Přijdou plody podzimu a s nimi i hřejivé koření. Musíme spolu ještě uvařit nějaké sirupky. Máty a šalvěje mám tolik, že bych je mohla prodávat ☺
Užijte si poslední červencový den a v srpnu AHOJ !



M.


12 komentářů:

  1. Martinko tak to vypadá na výbornou dobrůtku. Recept ani trošku neznám a moc ráda vyzkouším. Moc děkuji.
    Přeji ti krásný srpen, pa Z❤

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Marti,
    zavařiji také vše co vypěstuji, už mi dochází sklenice, tak se chci zeptat, kolik jsi z toho množství udělala sklenic. Hezké léto
    Renata

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Renčo, já jsem dělala z 3/4 dávky a vyšlo mi z toho 11 takových větších skleniček.
      Pa M.

      Vymazat
  3. Pocet sklenic by me take zajimal. Vypada o lakave. A jeste bych rada vedela, zda staci uschovat doma, nemame sklep, zda se neskazi. Diky. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, 11 větších skleniček z 3/4 dávky. Já sklep také nemám, ale vše uskladňuji ve špajzce situované v domě na sever, takže v zimě je tam docela chladno. Mám tam marmošky, okurky no všechno.
      Pa M.

      Vymazat
  4. Ahoj Marti, také mám ráda tyhle domácí zeleninové směsi. Letos jsem zatím dělala takovou cuketovou směs na topinky nebo pod maso, ještě se chystám na cibulové čatney a nebude chybět domácí kečup :-) Přeji krásný srpen a příjemné kuchtění. Alča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alčo, liší se nějak ta topinková cuketová směs? můžeš mi poslat recept? Docela bych ji také vyzkoušela. Díky moc, M.

      Vymazat
  5. Marti, to je někdo pilný a neb až se zima zeptá.....Dobrá inspirace ale já lenoším:-)Dája

    OdpovědětVymazat
  6. Martinko, tyhle směsi, co pomáhají vařit mám moc ráda. S chutí vyzkouším i tu tvou.
    Děkuji a přeji krásný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Martinko, děkuji za vynikající nápad, určitě vyzkouším ... ;-) I.

    OdpovědětVymazat
  8. Marti, tak to bude určite dobrotka. Andrea

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...