středa 18. října 2017

SIRUP ŠÍPKOVÝ


To si takhle odpoledne vyběhnete na stráň za domem a natrháte si něco kolem kila lesklých zralých šípků.
Vitamín C a A se na vás směje z každého rudého plodu. To je radosti ☺
Základní surovinu máme v těchto dnech skutečně na dosah. Můžeme tedy začít sirupovat.
Pokud máte některá recept svůj, tak ho s klidem použijte. Já jsem neměla k dispozici žádný, na internetu se mi hledat nechtělo (byla jsem líná), a tak jsem poměry surovin namíchala tak nějak podle svých sirupových zkušeností. Výsledná chuť vyšla skvěle, proto recept s čistým svědomím posílám dál.

Budeme potřebovat, respektive já jsem měla:
1300 g zralých umytých šípků
1 citron
3,4 l vody
2 kg cukru
2 lžíce kyseliny citronové


Budeme postupovat takto:
Šípky si rozdrtíme v mixéru a drť vsypeme do většího kastrolu.
Zalijeme vodou.
Přidáme na čtvrtiny pokrájený a dobře umytý citron.
Vaříme 30 minut.
Necháme 2 hodiny odstát.
Přecedíme přes sítko a plátýnko do čistého hrnce.
Hmotu v plátýnku ještě vymačkáme.
Vsypeme kyselinu citronovou a 2 kg cukru a mícháme do rozpuštění.
Povaříme 10 minut, odebíráme pěnu a horké plníme do čistých lahví.
Po otevření doporučuji skladovat v ledničce.









































Dneska je u nás celý den mlžno, a tak mi nezbude nic jiného, než celé odpoledne prolenošit ☺ Uvařím si čaj, osladím ho šípkovým sirupem a podívám se na islandský film "Severská blata".
Do dnešního dne film jak dělaný.
Mějte se prima.

M.


6 komentářů:

  1. Martinko,
    šípkový sirup neznám, jen sbírám šípky na čaj.
    Letos už to nestihnu, nasušeno mám,ale příštím rokem se pustím i do sirupu.
    Snad ti pomůže jeho popíjení i na tvůj krk!
    Film závidím já teď běžím z práce na nákup, uvařit a pak padnu do postele.

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to náramně!
    Krásný podzim ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Chtěla bych také ještě vyběhnout na šípky, nasušeno mám, tak snad stihnu ještě sirup. Moc bych ho právě chtěla ochutnat.
    A lenošení u filmu je Martinko občas taková paráda :o)))).
    Měj se.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  4. Martinko, tedy čaj, dokonalou marmeládu, to znám, ale sirup - vypadá úžasně, ta barvy, ta hromada vitamínů... Skvělé!
    Měj příjemný večer. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Martinko zajímavý recept. O víkendu jsem byla taky trhat šípky na sušení, ale možná se ještě jednou vydám už kvůli tvému receptu :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Teda, ten má krásnou barvu. Na šípkách už jsem nebyla snad 20 let. Ale sirup jsem nedělala ani tenkrát.

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...