úterý 9. června 2015

Seriál BYLINKY díl 8. ... Z netradiční orientální byliny


Krásný dobrý den Vám všem!

Pravidelně si z dovolené v Orientu vozívám sušené ibiškové květy.
A právě z nich jsem do našeho seriálu vyrobila 
netradiční

I B I Š K O V Ý     S I R U P


Vyzkoušet se má všechno, takže jsem to zkrátka zkusila stylem "pokus omyl"...a ono to, světe div se, vyšlo úplně parádně.
Já vím, budete si o mně myslet, že jsem sirupový maniak. No, asi jo...máte pravdu.
Něco tak lahodného jsem ale už dlouho neochutnala.
Je to trošku jiné než naše tradiční bylinné sirupy, trochu nakyslé, trochu sladké...krásně červené...
no mňam.


Recept jsem nijak nekomplikovala, šla jsem na to úplně jednoduše:

3 hrsti sušených ibiškových květů
1,5 litru vody
lžička kyseliny citrónové
1,2 kg cukru


Ibiškové květy jsem zalila převařenou vodou a nechala jsem společně 5 minut slabě probublávat.
Následně jsem nechala zchladnout, přisypala kyselinu citrónovou a cukr, vše řádně promíchala a nechala 24 hodin odstát. 
Po uplynutí této lhůty jsem nálev přecedila a ještě krátce přivedla k varu.
Ještě horké jsem naplnila do lahví. Uschovám ho raději v lednici, i když si myslím, že se pro svou lahodnost spotřebuje asi dost rychle.

Účinky ibišku na snížení krevního tlaku prokázaly i vědecké studie. Vědci z Tchaj-wanu zjistili, že se v ibišku vyskytují polyfenoly, které jsou schopné zaútočit na rakovinné buňky v mozku a kůži a neutralizovat je. 
Nápoj z ibišku obsahuje velké množství minerálů a vitamínů, včetně vitamínu C, má antioxidační, dezinfekční a protizánětlivé účinky. Ibišek také snižuje pocení, zamezuje ukládání tuku v tepnách, pomáhá redukovat nadváhu či stimuluje paměť.


No tak...to jsou skvělé účinky, co říkáte?



 Pokud někdo máte doma sušené ibiškové květy, tak si zkuste sirup udělat.
Je to opravdu vynikající záležitost.

Přeji Vám všem krásný večer.

Objetí všem
Martina

10 komentářů:

  1. Marti, tak toto som ešte nevidela. Sirup krásnej farby ako červené víno. Si šikovná a veľká výmyselníčka. Nádhera. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Andrejko...velmi pěkně děkuji za milou pochvalu.
      Pa a krásnou dobrou noc, Martina

      Vymazat
  2. Martinko, ibišek mám samé poupě, tak že bych...
    krásná inspirace, moc děkuji a posílám pozdravy! Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, jsem unešena tvými recepty.
    Myslím, že med ze smrkových výhonků, který jsem podle tebe udělala, nebude tím posledním. . .
    Mimochodem, je vynikající.
    Děkuji a přeji krásné dny. Lidka

    OdpovědětVymazat
  4. Marti opět nádhera.... Já asi zkusím nějaké ibiškové květy nasušit :o). Dáváš nám sem ale opravdu krásné inspirace. Díky moc.
    Krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  5. Martinka tak ten vyzera luxusne... Ma krasnu purpurovu farbu :) Urcite vyborne chuti... Tesim sa na dalsie Tvoje carovanie... Mira...

    OdpovědětVymazat
  6. No Martinko...úžasné!! Takové nápady a dokážete je realizovat, klobouk dolů! Ibišek nepěstuji, myslíte, že je k sehnání sušený?
    Martinko, přeji dalšímu tvoření zdar, už se nemůžu dočkat, co bude následovat. Libuš F.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den paní Líbo, nevím jestli se dá sehnat i zde ibišek sušený tak, jak já si ho vozívám z orientu. Ale možná ano. Viděla jsem slazené sušené ibiškové květy, něco jjako kandované ovoce, tak jsou možná k sehnání i jen přírodní sušené květy.
      Hezký den, Martina

      Vymazat
  7. Dobrý den ,sirup vypadá úžasně , ale myslíte , že by to mohlo jít z ibišku od nás ze zahrady ? Děkuji Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paní Petro, přiznám se, že nevím.
      Hezký den Martina

      Vymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...