neděle 10. září 2017

Podzim bez ŠVESTEK ? Nemožné !


Brzká sobotní rána trávíme pravidelně, v podzimním období, na farmářském trhu. 
Takže, kdybyste si s námi chtěli dát v tento čas rande ☺ (mám na mysli mě a manžela, protože rande jedině v páru ☺manžel samotný k mání není ☺), tak leda v pražské Holešovické tržnici.
Včera jsme tam započali už naši x-tou farmářskou sezónu, nakoupili si spoustu podzimního ovoce, zeleniny, kytici gladiolů a ještě jsem, jako bonus, od jednoho pána sklidila kompliment, že prý je vidět, jak dobře se stravuji. No nevím...nadváhu mám zcela určitě, boky jako skříň taky, možná maximálně v tom "ksichtě" ☺ to docela ujde ☺
No a protože plody podzimu jsou moje nejoblíbenější a švestky hrají zcela bezpochyby prim, tak dnes probíhalo voňavé švestkové pečení.

Švestkovo-skořicové šneky = jednoduchý, avšak chuťové famózní moučník.
Budete potřebovat jen malinké množství klasického kynutého těsta, 7 větších švestek nakrájených na měsíčky, trošku třtinového cukru a trošku skořice.
Těsto si zaděláme v robotu a necháme ho v teple vykynout. Po vykynutí ho rozválíme na obdélník, poklademe ho měsíčky švestek, zasypeme trochou třtinového cukru a skořice. Vše opatrně zarolujeme, nakrájíme na šneky a buď vyskládáme do formy, anebo můžeme péct volně na plechu. A to je všechno. Primitivně jednoduché...božsky dobré.




Jinak máme my kantorky první týden vzdělávacího úsilí naší nastupující generace ☺ za sebou. Zatím je to OK. Moji deváťáci přes prázdniny tak vyrostli, že nejmenší ze třídy jsem teď já. To ale nemění nic na tom, že třídní učitelka, a to jsem JÁ, je ŠÉF ☺☺☺ a oni to moc dobře ví. Pochopili to dávno a já jsem šťastná, že se mnou ochotně spolupracují ☺ jsme spolu na jedné lodi, s kterou doufám úspěšně dokormidlujeme příští rok v červnu do přístavu.

Mějte příjemné zářijové dny.

M.



19 komentářů:

  1. Marti, přeji úspěšné první školní dny a pokud jde o ty švestičky... v té pečené podobě vypadají moc moc lákavě :-) Krásný zbytek neděle A.

    OdpovědětVymazat
  2. Jejda to vypadá nebezpečně ale báječně :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Šneky se švestkami jsou zajímavý nápad (znám je klasické se skořicí a cukrem) a vypadají moc dobře.
    Já loni řešila, co se záplavou švestek, co se nám urodily na chalupě, a letos jich máme asi tak deset - ani na koláč to nebude. Natož na domácí povidla, co jsme vařili. Budu se muset taky poohlédnout na trzích. Ale to tak na pečení, na povidla je kupovat nebudu.
    Hezký den a pevné nervy do začínajícího školního roku

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ani nám se letos švestky neurodily. Mrzí mě, že nebudu vařit povidla, protože domácí jsou nej. Co se dá dělat, snad příští rok. Pa M.

      Vymazat
  4. Martinko, tvůj dnešní příspěvek je nejen k nakousnutí, ale i k zasmání! Jsi vtipná, je vidět, že energie do nového školního roku máš dostatek!
    Moc přeji jen pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helinko, je to tak. Navíc jsme s dcerou začaly razit teorii...raduj se každý den, buď optimistická a co má přijít přijde a není třeba se dopředu trápit ☺
      Pa pa M.

      Vymazat
  5. Martinko, tak to mě podrž :-) Zrovna dávám na blog podobný recept :D. Šneci vypadají famózně a kombinace švestek a skořice je úžasná a je mým podzimním favoritem. Hezký týden, Alča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je asi tím, že máme podobné chutě a nápady ? asi také ☺
      Pa pa M.

      Vymazat
  6. Moc se mi líbí ta vizuální podoba. 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že i chuťově byste byla nadšená ☺ M.

      Vymazat
  7. No ten koláč vypadá naprosto úžasně :-D

    OdpovědětVymazat
  8. Je to naozaj jednoduché a efektne to vyzerá. O božskej chuti vôbec nepochybujem. Naša staručká slivka u maminy tento rok asi odpočíva, pretože úroda bola veľmi slabá. Tak sme sa len napapali čerstvých sliviek. Andrea

    OdpovědětVymazat
  9. Marťo, souhlasím. Na podzim musí být švestky. A my nemáme letos ani jednu :-( Dělávám vždycky tuny švestkových tvarohových knedlíků, chtěla jsem letos i zavařovat, a nebude nic! :-( Koláč vypadá naprosto úžasně!

    OdpovědětVymazat
  10. Marti, ten ,,šnekový" koláč je vážně skvělý nápad. Takhle pečený ve formě vypadá moc pěkně.
    Držím palce s deváťáky, musí to být kumšt udržet je na uzdě, klobouk dolů.
    Hezké dny Ti přeji.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  11. Marti, to je tak krasny moucnik urcite nejen chuti, ale i na pohled. To bych mohla nekdy zkusit. Zavidim ty pravidelne trhy, my z vesnice to mame v tomto ohledu slozitejsi. Preji stastnou plavbu a pohodvy rok:-). M.

    OdpovědětVymazat
  12. Marti, švestkoví šneci vypadají báječně, já švestky miluji, škoda jen, že manžel je úplně nemusí... To pak totiž upeču koláč a musím ho sníst sama :) A to pak po stoupnutí na váhu šílím... ale přece to nevyhodím, že jo. :)
    Je super, že máš fajnové žáky, ať vám to spolu klape po celý školní rok! :)

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...