neděle 17. září 2017

Pečené hrušky


V jednom z minulých příspěvků jsem Vám slíbila recept na pečené hrušky. Dnes nastal jeho čas. Připravte si polozralé hrušky (ne úplně měkké, ale ne zase úplně tvrdé) - množství nechám na vás. Já jsem jich měla na dva hluboké plechy, počítám tak plus minus 3 kg. Hrušky jsem si oloupala, přepůlila, vykrojila jádřinec, trošku pokapala citrónovou šťávou a hezky vyskládala na plechy. Dala jsem je péct do trouby vyhřáté na 155 °C a určitě tak hoďku a půl jsem je pekla. Čas od času jsem je otočila. Ničím jsem je nepodlévala ani necukrovala.V troubě si hrušky samy pustily šťávu a sladkosti mají také dost. Po upečení jsem půlky hrušek naskládala do sklenic a zavařila 25 minut na 80°C. Použití mají tyto hruštičky mnohostranné. Můžete je použít na koláče, do pohárů...samy jste režisérkami svého tvoření, tak si určitě poradíte ☺
Tohle podzimní zavařování, pečení  a vaření mám moc ráda. Plody ukrývají plnou sílu, kterou sbíraly po celé léto. Chutě těchto pokrmů jsou příjemně zemité a voňavé. Takovou "dýňovku" se šmrncem feferonek přece nic nenahradí. Polévka krásně prohřeje (což se při prvních podzimních bolestech v krku velmi hodí) a její oranžová barva oku také lahodí ☺ O sladké chutí fíků snad ani nemusím mluvit. No a jablíčka, hroznové víno, šípky...to vše mi podzim velmi zpříjemňuje.
 

Tak co říkáte...pustíte se do toho? Je to opravdu velká pochoutka, takže za mě ANO ☺


Doufám, že nás ještě čekají krásné dny. Těším se do lesa, těším se na dlouhé procházky.
Mějte se všechny hezky.
Brzy na shledanou

M.



7 komentářů:

  1. Martinko, určitě ano, hrušek máme na zahradě docela dost :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím, hrušky nemáme, zato máme spoustu jablíček. Už jsem pekla štrůdl a chystám se na křížaly. Mám v plánu zkusit i tu dýňovou polévku. A procházky s Argem do lesa nebo alespoň podél cesty na houby, patří k našim každodenním činnostem. Jen by to chtělo trochu víc sluníčka, K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko, myslím, že podobným způsobem by šly udělat i jablíčka. A máte pravdu, sluníčka a jeho hřejivých paprsků bychom potřebovali víc ☼
      M.

      Vymazat
  3. Martinko, moc děkuji za tenhle recept. Je to výborný způsob, jak uchovat hrušky.
    Přeji pohodový večer. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Škoda, že nemám zdroj hrušek. Vypadá to hodně lákavě, mám hrušky moc ráda.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...