středa 28. října 2015

Skutečně zdravá škola a RAW MAKOVÉ KULIČKY



Příjemný svátečný den Vám všem!

Minulou sobotu jsem měla tu čest být účastnicí konference s názvem
Nechci Vás tady dlouho obtěžovat obsahem konference, i když to bylo velmi zajímavé a já se k obsahu konference později ještě vrátím, ale chtěla bych Vás seznámit s jednou super pochoutkou, kterou pro nás na svačinku v rámci konference připravila paní Zdenka Kolláriková.

Byly to ...

RAW  MAKOVÉ  KULIČKY 

...a já se s Vámi o recept velmi ráda podělím.

100 g mletého máku
100 g mandlí nebo vlašských ořechů
200 g sušených švestek

Posekáme mandle nebo ořechy, švestky pokrájíme a pak také rozsekáme. Spojíme vše s mákem a tvarujeme kuličky. Můžeme je obalit v sezamu, kokosu nebo v konopném semínku anebo ve "snídani starých Inků" - neboli ve směsi různých semínek, kterou jsem si pro obalení přpravila já. Vždy se snažím nějaký inspirativní recept upravit trošku podle svého, ale to děláme všechny.

Tak pojďme na to...
Nebojte se, směs je trošku více mastná, ale jsou to jen samé zdravé tuky ☺



Jen ve zkratce se vrátím k obsahu konference. Kdybyste se chtěl někdo podrobněji seznámit s projektem Skutečně zdravá škola, tak se podívejte na stránky http://www.skutecnezdravaskola.cz/
Jak jsem již psala na jaře, tak jsme spolu s mými dvěma kolegyněmi získaly pro naši školu certifikát SZÚ Škola podporující zdraví. A protože nechceme stát na místě, tak stále hledáme nové inspirace a nápady, jak zabezpečit našim žákům to nejlepší ve stravování a vůbec jak jim zpříjemnit celkově strávený čas ve škole. Zúčastnily jsme se tedy této konference, abychom prvotně zjistily, co je cílem a smyslem projektu a také abychom získaly cenné informace od zástupců pilotních škol a následně se rozhodly, zda do projektu také vstoupíme nebo se budeme jen inspirovat.
Zatím máme vše v jednání s paní ředitelkou.
Tak uvidíme...



Pokud byste si chtěli zdravě zamlsat, máte tu inspiraci ☺

Mějte se fajn a užijte si volný den.

M.



8 komentářů:

  1. Martinko já určitě vyzkouším, tady mému bezlepku nic nehrozí a mlsat zdravě to já ráda.
    Moc děkuji za receptik a přeji ti krásné dny.Z☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zdeni, určitě vyzkoušej. Ne každému chutnají, ale my ženy, co rády mlsáme zdravě je oceníme.
      Pa M.

      Vymazat
  2. Jéééé Martinko, na stejné konferenci byl i můj mladší syn Martin....některé dobrůtky už jsme ochutnaly :o))
    Pá Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé...no tak to vidíš. Ale bylo tam 300 lidí, tak jsem ho ani podle podoby nemohla poznat ☺
      Janinko, můžu se zeptat do čeho odléváš ta malá mýdélka? Máš nějaké speciální formičky?
      Pa pa M.

      Vymazat
  3. Vyzkouším - už jen proto , že skoro vše mám z vlastní zahrádky :-)) Iva

    OdpovědětVymazat
  4. Martinko, moc děkuji za recept a posílám poklonu, za to, že "jen" neučíte! Vážím si všech nelhostejných a snaživých lidí!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá Helinko, moc tě zdravím a velmi děkuji za tvé vždy tak krásné komentáře.
      Měj se hezky, pa M.

      Vymazat

Velmi děkuji za krásné a milé komentáře, které mi tu necháváte. Děkuji, Martina ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...